دونالد ترمپ: نمی‌گذاریم افغانستان بار دیگر پناهگاه امن تروریستان شود

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

رئیس جمهور امریکا در سخنرانی در آخرین روز ۴۸مین اجلاس اقتصادی جهان در شهر داووس سوئیس روی ادامه تلاش‌های کشورش برای مبارزه علیه تروریزم تاکید کرد.

آقای ترمپ گفت نخواهند گذاشت که افغانستان بار دیگر پناهگاه امن برای تروریستان شود.

وی گفت:

"ما متعهدیم تا یقینی سازیم که افغانستان دوباره به لانه امن تررویستان مبدل نمی شود تروریستانی که خواهان قتل دسته جمعی غیر نظامیان ما اند. می‌خواهم از ملت هایی‌که نماینده‌گان شان امروز در این‌جا حضور دارند و در این تلاش‌ها دخیل بوده‌اند، ابراز سپاس کنم و بگویم که شما تنها اتباع خود را حفاظت نکرده‌اید بلکه حیات و امید میلیون‌ها تن را زنده نگهداشته‌اید."

در فوروم اقتصادی جهان در داووس سوئیس که بیشتر روی مسایل مربوط به اقتصاد تمرکز داشت آقای ترمپ، امنیت جهانی را شرط اصلی و اساسی رشد اقتصادی در جهان خوانده از کشورها خواست به همکاری‌های شان با امریکا برای تامین امنیت و مقابله با تهدیدات امنیتی ناشی از فعالیت‌های تروریستان ادامه دهند.

وی از ادامه مبارزه علیه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش سخن گفته ولی از پیشرفت‌های که درا ین مبارزه به آن دست یافته شده‌است نیز یاد کرده افزود:

"خرسندم که گزارش می‌دهم که ائتلاف برای شکست داعش تقریبا ۱۰۰ درصد مناطقی را که زمانی در دست این قاتلان در سوریه و عراق بود، دوباره گرفته‌است ولی کارهای بیشتر برای انجام دادن داریم."

قابل ذکر است که از سال ۲۰۰۰ به این‌طرف این اولین بار است که یک رئیس جمهور برحال امریکا در فوروم اقتصادی جهان شرکت دارد.