دو مقام ارشد امنیتی افغانستان وارد اسلام‌آباد شده‌اند

وزیر داخله و رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شده‌اند.

قرار است ویس احمد برمک و محمد معصوم ستانکزی با شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان و رهبران استخبارات و اردوی این‌کشور ملاقات کنند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان به رادیو آزادی گفت که این دو مقام ارشد امنیتی شواهد و مدارکِ را به مقام‌های پاکستانی ارائه می‌کنند که به گفته او نشان می‌دهند که تروریستان مستقر در پاکستان در حمله‌های اخیر در افغانستان دست دارند.

وی گفت:

"آن‌ها ثبوت و شواهدِ را به رهبران اردو و استخبارات پاکستان می‌سپارند که بر اساس آن تروریستان مستقر در پاکستان در حمله‌های اخیر در افغانستان دخیل دانسته می‌شوند."

کابل درین تازه‌گی‌ها شاهد یک رشته از حملات مرگبار بود.

به روز شنبه هفته جاری در یک بمب‌گذاری انتحاری در نزدیک شفاخانه جمهوریت کابل بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند و اضافه از ۲۳۰ تن دیگر زخم برداشتند.

به روز دوشنبه این هفته در حمله گروهی بر یک جزوتام فرقه ۱۱۱ کابل در منطقه قرغه ۱۱ سرباز اردوی ملی کشته شدند و یک تعدادی دیگر آن‌ها زخم برداشتند.

حدود دو هفته پیش در حمله شماری از مهاجمین بر هوتل انترکانتیننتال کابل بیش از ۲۰ تن به‌شمول حد اقل ۱۴ شهروند خارجی کشته شدند.

مسئولیت این حمله و حمله روز شنبه کابل را طالبان مسلح پذیرفتند و مسئولیت حمله بر جزوتام فرقه ۱۱۱ اردوی ملی را داعش به دوش گرفته‌است.

  • جزئیات قبلی

وزیر داخله و رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شده‌اند.

قرار است، ویس احمد برمک و محمد معصوم ستانکزی با شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان و رهبران استخبارات و اردوی این‌کشور دیدار کنند و شواهد و مدارکی را در اختیار آنان قرار دهند.

گفته می‌شود که در این دیدار حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد دو مقام امنیتی را همراهی می‌کنند.

پیش از این، در چندین حمله مرگبار در کابل به تازه‌گی بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند.