نشست مقامات ارشد نظامی ۱۲ کشور در کابل پایان یافت

نشست دو روزه لوی درستیزان و مقام‌های ارشد ۱۲ کشور منطقه در کابل دیروز پایان یافت.

به گفته مقام‌های نظامی افغان و امریکایی، اشتراک کننده‌گان این نشست روی مبارزه مشترک بر ضد دهشت افگنی و مواد مخدر تأکید کردند.

تام گریس بک سخنگوی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان شام دیروز سه‌شنبه به رادیو آزادی گفت، این نشست برای رهبران نظامی کشورها فرصتی بود که از نزدیک ببینند و راه‌های همکاری مشترک را در مورد بهبود وضعیت امنیتی، ثبات منطقه و صلح دایمی در افغانستان جستجو کنند.

او گفت:

"این نظامیان تعهد‌شان را در مبارزه بر ضد دهشت افگنی تکرار کردند و روی مسایلی صحبت نمودند تا از تولید و قاچاق مواد مخدر بطور مشترک جلوگیری کنند و در مورد نگرانی‌های امنیتی کار کنند که یک کشور بر دیگری می‌اندازد."

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، در این کنفرانس تأکید شد که در هر کشور منطقه باید بر ضد راه‌ها و منابع تمویل تروریزم به شمول کار و بار مواد مخدر، به‌طور جدی مبارزه شود.

در این کنفرانس علاوه بر لوی درستیزان افغانستان و پاکستان، مقام‌های نظامی ارشد تاجکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان و شماری از مقام‌های ارشد نظامی برخی کشورهای که در چوکات ناتو در افغانستان عسکر دارند، نیز اشتراک کرده بودند.