امریکا: مسکو یگانه مسئول کشتار ۴۰۰ نفر در این ماه در حومه شهر دمشق می‌باشد

ایالات متحدۀ امریکا روسیه را به‌خاطر بمباردمان غوطه شرقی سوریه انتقاد کرده می‌گوید، مسکو یگانه مسئول کشتار ۴۰۰ نفر در این ماه در حومه شهر دمشق می‌باشد.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در صحبت خود با خبرنگاران در واشنگتن از آن‌ها پرسید امریکا برای جلوگیری از این ویرانی، کشتار و قتل که در این منطقه سوریه رخ می‌دهد، چه کار کرده می‌توانند؟

به گفته وی بدون حمایت روسیه این همه نمی‌توانست اتفاق بی‌افتد.

هدر ناوئرت

ناوئرت افزود:

"به‌جاست تا یاد آور شوم که روسیه مسئول همه اتفاق‌ها در آن جا بوده و بار مسوئلیت را باید بکشد."

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا همچنان مسکو را به خاطر آنچه که او ایجاد پیچیده‌گی در مذاکرات سازمان ملل متحد روی قطعنامه برای آتش بس موقت خوانده، نیز مسئول می‌داند.

زیرا، این قطعنامه اجازه می‌دهد که کمک‌های بشری به مردم ملکی که در جنگ و نزاع در منطقه غوطه گیر مانده اند، برسد.

غوطه شرقی

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد مسودۀ قطعنامه غرب را رد کرده‌است که شورای امنیت در نشست امروز خود به آن رای می‌دهد، احتمال می‌رود که روسیه این قطعنامه را ویتو کند.

کیلی کوری نماینده امور اقتصادی و اجتماعی امریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، اسد در تلاش است تا دشمنان خود را در غوطه، مانند حلب، حما و حمص از طریق گرسنگی و بمبارمان، به تسلیمی وادار سازد.

اردوی سوریه دیروز اوراقی را بر غوطه شرقی پخش کرد و از باشنده های منطقه خواست تا برای مصونیت شان منطقه را ترک کنند و از جنگجویان اپوزیسیون تقاضا کرد که سلاح شان را به زمین بگذارند.