شورای امنیت ملل متحد در تلاش برقراری آتش بس در سوریه است

شورای امنیت ملل متحد سعی دارد تا روی یک توافقنامه آتش بس در سوریه به توافق برسد و رأی گیری در این مورد را به ساعت ۹:۳۰ امشب به وقت کابل به تأخیر انداخته است.

رأی گیری در بارۀ این توافق‌نامهکه خواستار آتش بس ۳۰ روزه در سوریه می‌شود تا زمینه برای رسانیدن کمک‌های بشری و تخلیه زخمیان ملکی مساعد شود از روز سه‌شنبه به این‌سو چندین بار به تعویق انداخته شده‌است.

رئیس جمهور امریکا دیروز روسیه، ایران و رژیم سوریه را متهم ساخت و مسئول چیزی که آنرا" شرمساری بشری" در سوریه عنوان کرد، دانست.

دونالد ترمپ دیروز به خبرنگاران گفت، چیزی که روسیه، ایران و رژیم سوریه در این اواخر در این‌کشور انجام دادند " یک شرمساری " بشری است.

روسیه در برابر این قطعنامه مخالفت نشان دادهگفته که این قطعنامه غیر واقعبینانه است و از این واقعیت که بسیاری از جنگجویان داعش در منطقه باقی مانده‌اند، چشم پوشی می‌شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته‌اند کهاز این قطعنامه حمایت کند و بر حکومت سوریه متحد مسکو فشار وارد نماید تا بمباری منطقه غوطه شرقی در دمشق را که زیر تصرف شورشیان است، متوقف سازد.

شاهدان گزارش داده‌اند که یک موج تازه ازبمباریبر منطقه غوطه شرقی دمشق دیروز صورت گرفت.

گزارش شده‌است که از حدود ۸ روز به این‌سو بیش از چهارصد فرد ملکی در این منطقه کشته شده‌اند.