در بیشتر مطالب روزنامه‌های چاپ امروز کابل موضوع صلح انعکاس یافته‌است

در بیشتر مطالب روزنامه‌های چاپ امروز کابل موضوع صلح انعکاس یافته‌است.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس در مطلب‌اش نوشته که بیش از هر زمان دیگر زمینه صلح در این کشور فراهم شده‌است.

در مطلب آمده که این اظهارات را کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح مطرح کرده و گفته که امیدواریم درین زمینه گام‌های صادقانه برداشته شوند.

نویسنده مطلب افزوده که آقای خلیلی این اظهارات را در نشست هیئت اجرائیه شورای عالی صلح مطرح کرده و به نقل از اکرم خپلواک رئیس دارالانشای این شورا نوشته که اشتراک کننده‌گان نشست تاشکند از روند صلح افغانستان حمایت کرده و از سیاست حکومت این‌کشور در زمینه ستایش کرده‌اند.

روزنامه انیس در یک مطلب جداگانه‌اش با اشاره به تلاش‌های اخیر صلح در داخل و خارج از کشور نوشته که حامیان تلاش‌های صلح خواهانه تقویت می‌شود.

  • ویسا

روزنامه مستقل ویسا در سرمقاله‌اش نوشته، در حالی که چند وقت می‌شود بحث گفتگوهای صلح از سوی مقامات حکومت با طالبان داغ است و خوشبینی رسانه‌ها نیز این است که یک راه برای صلح باز خواهد شد اما روزنامه امریکایی واشنگتن پوست در شمارۀ اخیرش نوشته که آوردن صلح در افغانستان کار دشوار است.

در سرمقاله به نقل از واشنگتن پوست آمده که این کار به‌خاطر مشکل است که برخی سیاسون افغان، طالبان، داعش، پاکستان، هند، ایران و روسیه احتمالاً مخالف روند صلح افغانستان استند.

  • سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‌اش در پیوند به این موضوع نوشته که اگر طالبان به ندا صلح پاسخ مثبت ندهند به حیث یک خیانت در تاریخ افغانستان ثبت خواهد شد.

روزنامه دنیا در مورد وضعیت وخیم کسانی که در هلمند بخاطر صلح تحصن کرده و غذا نخورده اند نوشت است.

و روزنامه اطلاعات روز به نقل از یک مادر که در جمع این تحصن کننده‌گان قرار دارد نوشته است که وی از طالبان خواسته و گفته که: "می‌خواهم جنگ را متوقف کنید، پنج کودک نازنیم کشته شده‌اند، شوهرم در این جنگ از بین رفت نخست از خدا سپس از شما این امید را دارم که بیاید صلح کنید به خاطر خدا صلح کنید."