محمد رادمنش: عملیات تهاجمی وسیع به نام "نصرت" در ۱۰ ولایت جریان دارد

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در حال حاضر عملیات تهاجمی وسیع به نام نصرت در ۱۰ ولایت کشور که فعالیت و تهدیدهای جنگجویان گروه‌های مخالف در آن‌ها زیاد اند، ادامه دارد.

جنرال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان دیشب در صحبت با رادیو آزادی گفت، اردوی ملی و قوای کماندوی افغانستان روزانه ۶۵ عملیات را انجام می‌دهند تا مناطق ناامن و ساحاتی را که به تهدید حملات دشمن روبه‌رو اند، به‌طور کامل تصفیه کنند.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"ما اکنون در ۱۰ ولایت کشور، ۱۵ عملیات را راه اندازی کردیم و در این عملیات‌ها دستآوردهای هم داریم. ولایاتی که زیر عملیات هستند عبارت از ننگرهار خوست، ارزگان، هلمند، فراه، بادغیس، فاریاب، جوزجان، بدخشان و بغلان است. هم‌چنان قوای کماندوی ما هر روز تا ۶۵ عملیات را برای تأمین امنیت انجام می‌دهند."

جنرال رادمنش در ادامه صحبت خود گفت، در مرحله دوم عملیات نصرت حملات تهاجمی برای تأمین امنیت انتخابات ولسی جرگه و شورای‌های ولسوالی صورت گرفته و در مرحله سوم روی اکمالات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و هم‌چنان برنامه‌ها جهت عملیات جدید، کار صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، اردوی ملی در بخش نیروهای هوایی و راکتی تا هنوز به کمک ایالات متحده امریکا نیاز دارد و انتظار می‌رود که قوای هوایی افغانستان تا سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به پای خود بیاستد.

همزمان با این کمیتۀ امور دفاعی و امنیتی ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، امریکا و ناتو در مبارزه بر ضد تروریزم و برای پیروزی جنگ افغانستان قوای امنیتی و دفاعی افغان را باید آموزش و تجهیز خوب نمایند.

از سوی دیگر، نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان حملات هوایی‌شان را بر جنگجویان مخالف افزایش داده و در این اواخر به هدف از بین بردن منابع مالی آن‌ها ۱۱ کارخانه و لابراتوارهای تولید مواد مخدر شورشیان در ولایات فراه و نمیروز را تخریب کرده‌اند.