تبصره روزنامه‌های کابل روی حادثه خونین روز دوشنبه!

روزنامه‌های چاپ امروز کابل روی حادثه خونین دیروز منطقه شش درک کابل تبصره نموده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا نوشته حادثه دیروز که باعث شهید شدن ۹ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۱۰ تن دیگر و مجروحیت ده‌ها تن انجامید، خلاف ارزش‌های دموکراتیک و دشمنی آشکار با مردم افغانستان می‌باشد.

در ادامه گفته شده این حملات به تمام معنی خلاف تمام ارزش‌های اسلامی و انسانی بوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

نویسنده سرمقاله اضافه نموده که این نوع حملات نشان دهنده دشمنی آشکار با مردمی‌که می‌خواهند در سایه ارزش‌های انساتی زنده‌گی با عزت داشته باشند، می‌باشد.

در ادامه هم‌چنان نوشته شده که حکومت باید علیه دشمن، پالیسی و سیاست‌اش را تغییر بدهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش نوشته که سازمان ملل متحد و جامعه جهانی از مردم افغانستان حمایت می‌کنند و باید در مقابل این دشمن مردم افغانستان خاموش نمانند و تنها به تقبیح کردن اکتفا نکنند.

به باور سرمقاله نویس، دشمن معلوم است و باید جامعه جهانی به‌گونه عملی در کنار مردم افغانستان قرار بگیرد و علیه مراکز و حمایت کننده‌گان دشمنان مردم اقدام نماید.

مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‌اش نوشته که مردم کابل یک بار دیگر به ماتم نشستند ولی تفاوت این است که در حادثه دیروز کابل بیشتر خبرنگاران قربانی شدند.

به باور نویسنده، با انجام این چنین حملات سؤالاتی مطرح می‌شوند که وحشت تا به کی؟ چه گونه باید از قوع این حملات جلوگیری شود؟ کی مسئول است؟ و چه باید شود؟

روزنامه نوشته که صحبت واضح و روشن با امریکا نیاز است تا صورت بگیرد و باید این صحبت از سوی نماینده‌گان واقعی مردم افغانستان صورت گیرد نه از سوی حکومت تحت حمایت امریکا.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی از قول کمیته مصونیت خبرنگاران نوشته که آنان در رابطه به حمله روز قبل به محکمه جرایم بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه خواهند کرد.

در ادامه گفته شده که حادثه روز دوشنبه کابل که علیه ژورنالیستان پلان شده بود، یک جنایت واضح است.

سایر روزنامه‌های کابل هم در سرمقاله‌های شان مطالب ویژه‌ را روی حادثه دیروز کابل به نشر رسانده و آنرا با الفاظ شدید تقبیح نموده‌اند.