تبصره روزنامه‌های کابل در مورد آغاز توزیع تذکره الکترونیکی!

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی آغاز توزیع تذکره برقی و اختلافات روی آن پرداخته‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش روی همین موضوع تمرکز نموده و نوشته شده که رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات بلند پایه حکومت روز پنج‌شنبه هفته گذشته تذکره برقی گرفتند در حالی‌که رئیس اجرائیه با توزیع آن مخالفت‌اش را ابراز نمود، این یک موضوع جدید نیست قبل بر این هم همچو اختلافات موجود بود.

به باور سر مقاله نویس، متأسفانه در افغانستان به برخی از موضوعات از زاویه ملی بودن آن نگریسته نمی‌شود، برخی از زاویه قومی به آن می‌بیند، برخی هم از زاویه حزبی و بعضی دیگر هم از زاویه اغراض سیاسی و شخصی خودش به این مسایل می‌بیند.

روزنامه نوشته، معلوم می‌شود که رهبران حکومت از حال و احوال ملت بی‌خبر اند چون ملت پیش از هر چیز دیگر به امن و امنیت ضرروت دارد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته که رئیس جمهور اشتباه کرده‌است.

چون به بارو نویسنده، رئیس جمهور به اساس قانونی‌که خودش آنرا امضا نموده‌است و موارد اختلافی در آن وجود دارد، پروسه توزیع تذکره‌های برقی را آغاز نمود که این به مشکلات موجود افزود خواهد شد و به وحدت مردم صدمه وارد خواهد کرد.

در سرمقاله آمده که رئیس جمهور با این اقدام خواسته تا توجه مردم را از حادثه دوشنبه خونین به جهت دیگر معطوف بدارد.

روزنامه توصیه کرده که تا ایجاد یک اجماع ملی باید این پروسه متوقف ساخته شود.

ماندگار

روزنامه ماندگار در یک مطلب اش از قول احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمد شاه مسعود نوشته که این کمپاین انتخاباتی است که از این طریق به هیچ وجه نمی‌توانند رأی جمع آوری نمایند و نه هم به صفت رهبر ملی شناخته خواهد شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نوشته که مردم افغانستان از توزیع تذکره حمایت نموده و برای تحقق این پروسه آماده هر نوع همکاری گردیده‌اند.

روزنامه در ادامه نوشته که این تذکره‌ها امنیت و رفاه اقتصادی را برای مردم به ارمغان می‌آورد و عدالت و حقوق اجتماعی را تأمین می‌سازد و برنامه بزرگ برای آینده افغانستان می‌باشد.

روزنامه هیواد در سرمقاله‌اش روی اختلافات میان رهبران حکومت اشاره نموده و گفته شده که تمام مشکلات از سر راه این پروسه برداشته شده و نیاز است تا تمام مردم افغانستان این تذکره‌ را بگیرند.

سرخط

روزنامه سرخط در یک مطلب اش از قول سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس نوشته که پروسه توزیع تذکره‌های برقی ادامه پیدا می‌کند و اختلافات موجود تأثیری بالای این پروسه بجا نخواهد گذاشت.