ولز: امریکا از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌کند

الیس ولز

الیس ولز معین وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا، در دیدار با مقامات ارشد افغان، روی ادامه حمایت کشورش از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها و ختم آبرومندانه جنگ در افغانستان تأکید کرده‌است.

در اعلامیۀ سفارت امریکا در کابل آمده است که در گفتگو های دیروز خانم ولز با مقامات افغان هم‌چنان، روی اهمیت انتخابات به وقت و شفاف پارلمانی و ریاست جمهوری در فضای امن تأکید شده‌است.

در اعلامیۀ سفارت امریکا آمده‌است که خانم ولز با مشاور امنیت ملی، وزیر خارجه و رئیس شورای عالی صلح افغانستان دیدارهای داشت.

در این حال شورای امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه گفته است، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در دیدارش با معاون وزارت خارجه امریکا روی همکاری‌های منطقوی و برنامۀ صلح حکومت افغانستان صحبت کرد.

بر اساس اعلامیه، در این دیدار که بعد از ظهر دیروز در دفتر شورای امنیت ملی صورت گرفت، آقای اتمر در مورد پیشرفت‌های تازه در برنامه صلح افغانستان به خانم ولز معلومات ارائه کرد و از همکاری‌های ایالات متحده در این زمینه ابراز سپاس کرد.

دو جانب ضمن صحبت در باره تلاش‌های منطقوی و جهانی برای موفقیت پروسه صلح افغانستان، روی ادامه مبارزه مشترک علیه تروریزم نیز تأکید کردند.

دو جانب هم‌چنان در بارۀ آماده‌گی‌ها برای اجلاس آینده ناتو که در بروکسل دایر می‌شود نیز صحبت کردند.

قبل ازین دیدار، معین وزارت خارجه امریکا با صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان نیز ملاقات نموده و روی موضوعات مربوط به صلح افغانستان صحبت‌های داشت.