ولسی جرگه افغانستان حمایت‌اش را از کاروان‌های صلح‌خواهی ولایات مختلف اعلام کرد

ولسی جرگه افغانستان حمایت‌اش را از کاروان‌های صلح‌خواهی ولایات مختلف اعلام کرد.

پس از رسیدن کاروان‌های صلح‌خواهی از ولایات مختلف کشور به کابل حالا ولسی جرگه افغانستان از حمایت این کاروان‌ها سخن زده و بر همکاری با آن‌ها تأکید دارد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه در نشست عمومی روز دوشنبه «۱۱ سرطان ۱۳۹۷» با ستایش از حرکت صلح‌خواهانه این کاروان‌ها تأکید کرد که باید نظریات آنان شنیده شده و با آن‌ها همکاری لازم صورت گیرد.

عبدالرؤف ابراهیمي

او افزود:

"کمیسیون امنیت داخلی را قبلاً وظیفه داده بودیم که از کاروان‌های صلح که از ولایات مختلف آمده اند یکبار بروند از نزدیک با آن‌ها دیدار داشته باشد و خواست آن‌ها را در داخل تالار انتقال بدهد و ولسی جرگه از این داعیه برحق آن‌ها حمایت خود را دارد و همکاری خود را داشته باشیم."

کاروان صلح‌خواهان هلمند که پس از ۳۶ روز و پیمودن حدود ۷۰۰ کیلومتر مصافه به‌خاطر تأمین صلح و قطع جنگ در کشور هفته گذشته به کابل رسیدند، اکنون در برابر سفارت امریکا در کابل اعتراض‌شان را ادامه می‌دهند.

Your browser doesn’t support HTML5

کاروان صلح طلبان از هلمند به کابل رسید

از سوی دیگر شماری از مهاجرین افغان که حرکت صلح‌خواهانه شان را از پشاور آغاز کرده بودند هفته گذشته به کابل رسیده و از طرف‌های درگیر خواهان قطع جنگ و تأمین صلح در کشور شدند.

در اوایل هفته جاری کاروان دیگر صلح‌خواهان که از ولایت کنر حرکت کرده بودند نیز به کابل رسیده و در چمن حضوری جابه‌جا گردیده‌اند.

افراد که شامل این کاروان‌ها استند همه به یک صدا خواهان صلح و قطع جنگ در کشور شده و از طرف‌های درگیر می‌خواهند که آتش‌بس کنند.

حرکت مدنی کاروان‌های صلح‌خواهی از ولایات مختلف مورد استقبال زیاد قرار گرفته و مردم نیز در نقاط مختلف کشور از این حرکت حمایت کرده‌اند.

در این حال کارشناسان سیاسی افغان می‌گویند که حمایت‌های مردمی و نهادهای دولتی به‌شمول شورای ملی باعث تقویت روحیه افراد می‌شود که در این کاروان‌ها شامل اند.

داوود مایار یکی از این کارشناسان در مورد به رادیو آزادی گفت:

"شک نیست که در هر پیام خیر که چه ارگان‌های حکومتی‌، قوای سه گانه ویا دیگر سازمان‌های که در افغانستان است باید از این‌ها حمایت شود در صورتیکه مردم منسجم شوند حمایت کنند این نقش بسیار بزرگ را بالای روحیه کسانی‌که مبارزه می‌کنند دارد."

در عین حال آقای مایار تأکید می‌کند که این گونه حمایت‌ها می‌تواند فشاری باشد بالای طرف‌های درگیر تا از جنگ دست کشیده و راه برای صلح در کشور دریافت گردد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده