هیئت ولسی جرگه: در ننگرهار فعالیت "طالبان و گروه داعش" ۸۰ درصد افزایش یافته است

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه از بدتر شدن وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار خبر می‌دهد.

یافته‌های هیئت مؤظف کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه برای ارزیابی وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار نشان می‌دهد که با وجود تبدیلی اکثر مسئولین امنیتی این ولایت باز هم وضعیت امنیتی آن ولایت رو به وخیم شدن است.

عبدالحی آخندزاده معاون کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه و عضو این هیئت روز دوشنبه «۰۱ اسد ۱۳۹۷» در نشست عمومی این جرگه با ارائه گزارش گفت که در مرکز و برخی ولسوالی‌های ننگرهار فعالیت طالبان مسلح و گروه داعش در مقایسه با گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود:

"در سه ماه گذشته بالای مردم ملکی و ادارات ملکی ۱۸ حمله انتحاری از سوی مخالفین مسلح صورت گرفته‌است و در نتیجه این حملات ۶۰۰ فرد ملکی و نظامی کشته و زخمی شده‌اند."

آقای آخندزاده افزود، با وجود که در این اواخر در مقام ولایت ننگرهار، قوماندانی امنیه، آمریت امنیت و قوماندانی‌های امنیتی ولسوالی‌ها افراد جدید گماشته شده، اما باز هم امنیت این ولایت بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده‌است.

بر اساس معلومات وزارت دفاع افغانستان با وجود نفوذ طالبان مسلح در برخی ولسوالی‌های سرحدی ولایت ننگرهار، در سال ۲۰۱۴ میلادی برای نخستین بار در برخی ولسوالی‌های این ولایت نشانه‌های از وجود گروه مسلح داعش نیز ظاهر گردید.

مسئولین ولایت ننگرهار می‌گویند، در بسیاری ولسوالی‌های سرحدی این ولایت لانه‌های داعش از بین برده شده‌است.

تلاش نمودیم تا در مورد نگرانی‌ها از افزایش ناامنی‌ها در ولایت ننگرهار نظر وزارت داخله را داشته باشیم، ولی موفق نشدیم.

اما حیات‌الله حیات والی ننگرهار سه شنبه هفته گذشته در مصاحبه با رادیو آزادی گفته است که برای بهبود وضعیت امنیتی این ولایت تدابیر جدی اتخاذ شده‌است.

حیات الله حیات

او افزود:

"برای این شهر برنامه‌های ویژه داریم با آن خواهیم توانست که از نفوذ داعش جلوگیری کنیم، امنیت در این ولایت به اندازه که آوازه می‌شود خراب نیست، مردم باید بالای نیرو های امنیتی و دفاعی‌شان باور داشته باشند و وضعیت ان‌شاءالله به طور کامل تحت کنترول قرار دارد."

حملات بر اهل هنود و میدان کرکت در ولایت ننگرهار از حادثات اند که ده‌ها تن از افراد ملکی در آن کشته و زخمی شدند.

این در حالیست که رئیس جمهور محمد اشرف غنی هنگام سفرش به ننگرهار، برای بهبود وضعیت امنیتی، هدایات را به مسئولین این ولایت داده بود.

گزارش: آرزو غیاثی