روزنامه‌های چاپ کابل روی "وضعیت امنیتی ولایت غزنی" تبصره نموده‌اند

روزنامه‌های چاپ امروز کابل در پهلوی چاپ مطالب سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی بیشتر روی وضعیت امنیتی ولایت غزنی و جنگ جاری در آن ولایت تبصره نموده‌اند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش نوشته که بعد از سپری شدن دو روز هنوز هم جنگ در اطراف شهر غزنی ادامه دارد.

نویسنده نوشته که با وجودیکه حکومت ادعا می‌کند که در روز اول طالبان را عقب زدند و لی دیروز همچنان جنگ ادامه داشت.

در ادامه گفته شده که اعضای ولسی جرگه از ولایت غزنی می‌گویند که به علت بی پروایی حکومت در اتخاذ تدابیر امنیتی این ولایت در حال سقوط است.

روزنامه نوشته که در مورد جنگ غزنی گفته می‌توانیم که این جنگ فاتح ندارد ولی مغلوب این جنگ مردم عام است که به باور نویسنده هر دو طرف جنگ پروای جان و مال مردم را ندارند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته که با وجود این‌که نگرانی‌ها از وضعیت بد امنیتی غزنی با حکومت شریک ساخته شده، چرا حکومت توجه لازم به این ولایت معطوف نساخت و اجازه داد تا شهر ویران و تاسیسات عامه از بین برود.

در ادامه گفته شده که طالبان حمله بالای شهر غزنی را در حالی انجام دادند که صحبت‌های آنان با امریکایی‌ها ادامه دارد و با همچو حملات می‌خواهند نشان بدهند که طالبان شکست ناپذیر اند و امتیازات بیشتر بگیرند.

روزنامه تأکید نموده که اگر حکومت نگرانی نماینده‌گان غزنی را جدی می‌گرفتند مردم حالا شاهد همچو رویداد نمی‌بودند.

در سر مقاله آمده که چرا رئیس جمهور و مسئولین ارگان‌های امنیتی اراده برای از بین بردن ترویستان ندارند، و باید حکومت به این سوال پاسخ ارائه بدارد.

  • مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‌اش نوشته که در شهر غزنی وحشت حکمفرما است مردم از خانه‌های شان نمی‌توانند بیرون شوند و تمام امورات دولتی و غیر دولتی متوقف شده‌اند.

شاهراه کابل – کندهار مسدود است، خدمات مخابراتی غیر فعال است و در مورد وضعیت شهر و حالت موجود در شهر کسی اطلاع دقیق ندارد.

به باور سرمقاله نویس آنچه که آشکار است بر خلاف گفته‌ها مقامات امنیتی مخالفان مسلح هنوز هم در شهر به جنگ ادامه می‌دهند، وحشت سراسر شهر را فرا گرفته است.

روزنامه دولتی هیواد هم در سرمقاله‌اش نوشته که طالبان برای راه اندازی این حمله از چندین ماه بدینسو آماد‌ه‌گی گرفته بودند و جنگجویان شان‌را از سایر نقاط به غزنی جمع کرده بودند ولی با وجود همه آماده‌گی‌ها در مقابل نیرو های حکومتی شکست خوردند.

روزنامه نوشته که هدف اصلی این حمله گرفتن امتیاز بیشر است و نشان دادن این‌که این گروه هنوز هم دارای توانایی جنگی هستند.