عملیات نظامی "طوفان ۱۸" در دو ولسوالی کندز جریان دارد

مقام‌های فرقه ۲۰ پامیر در زون شمال‌شرق کشور از راه اندازی عملیات‌های‌ تصفیوی تحت نام "طوفان ۱۸" در ولسوالی‌های قلعۀ‌زال و چهاردره کندز خبر می‌دهند.

سید قربان موسوی رئیس ارکان فرقه ۲۰ پامیر در کندز امروز چهارشنبه در صحبت با رادیوآزادی گفت که از سه روز به این‌سو عملیات‌‌های نیروهای مشترک افغان در ولسوالی‌های قلعۀ‌زال و چهاردره جریان دارند و تا اکنون شماری از قریه‌جات از وجود طالبان مسلح پاک‌سازی شده و نیروهای دولتی در حالی پیش‌روی هستند.

وی گفت:

"در جریان این عملیات‌ها تا حال به تعداد ۱۰ قریه در ولسوالی چهاردره و ۶ قریه در ولسوالی قلعۀ‌زال تصفیه و تلاشی شده و هم‌چنین در جریان این عملیات‌ ۲۰ تن از تروریستان طالب در ولسوالی چهاردره کشته و ۱۰ تن دیگر‌شان زخمی شدند و هم‌چنان به تعداد ۱۰ تن از طالبان مسلح در ولسوالی قلعۀ‌زال کشته و ۸ تن دیگر‌شان زخمی‌ شدند."

آقای قربانی افزود که در این عملیات‌ها به افراد ملکی و نیروهای دولتی کدام آسیب نرسیده‌است و عملیات‌ها هنوز هم در منطقه جریان دارد.

از سوی هم باشنده گان ولسوالی‌های قلعۀ‌زال و چهاردره کندز از راه اندازی عملیات‎های نیروها افغان در مناطق‌شان استقبال کرده، اما تأکید می‌کنند که نظامیان افغان باید در جریان راه اندازی عملیات‎ها متوجه زنده‌گی افراد ملکی باشند.

تا اکنون طالبان مسلح در رابطه چیزی نه ‌گفته‌اند.