ویسا: خلیل‌زاد بار دیگر خواست به تعویق افتادن انتخابات را کرده‌است

روزنامه‌های چاپ امروز کابل مطالب‌شان را روی موضوعات مختلف بخصوص صلح افغانستان نوشته‌اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در یک مطلب به نقل از زلمی خلیل‌زاد نوشته‌است که قبل از برگزاری انتخابات توافق با طالبان بهتر است.

در ادامه مطلب آمده‌است، در حالی‌که حکومت افغانستان روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن تأکید دارد، زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان یک بار دیگر خواست به تعویق افتادن این انتخابات را مطرح کرده‌است.

نویسنده مطلب می‌نویسد که وی گفته‌است که در صورت پیشرفت در گفتگوهای صلح با طالبان بهتر خواهد بود که انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به تعویق انداخته شود.

اما در مطلب این نیز آمده که خلیل‌زاد گفته‌است هرگاه در گفتگوهای صلح پیشرفت لازم صورت نگرفت بعداً انتخابات برگزار شود تا حکومت جدید به کارش آغاز نماید.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب خود به نقل از عبدالحکیم منیب معین وزارت ارشاد حج اوقاف افغانستان نوشته است که تلاش‌های خلیل‌زاد برای صلح افغانستان مبهم است.

در مطلب آمده‌است که وی در یک نشست در کابل گفته‌است که ما همه خواهان صلح در افغانستان استیم اما چه گونه صلح؟ وی تأکید کرده‌است که خلیل‌زاد راهِ را که برای صلح در پیش گرفته‌است باید در مورد آن به مردم توضیحات بدهد.

در مطلب این نیز آمده‌است که آقای منیب در جمع هیئت مذاکره کننده با طالبان نیز شامل است.

دنیا

روزنامه غیر دولتی دنیا در یک مطلب خود نوشته‌است که الیس ویلز معین وزارت خارجه امریکا برای بخش آسیای مرکزی و جنوبی از طالبان خواسته است که از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و گفتگوهای رسمی صلح با حکومت افغانستان را آغاز نمایند.

در مطلب آمده که وی گفته‌است، برای این کدام ضرب‌الاجل تعیین نشده‌است اما به گفته وی در این بخش به اقدامات فوری نیاز است.

در مطلب این نیز آمده که نامبرده این اظهارات را در یک مصاحبه با رادیو آزادی در بروکسل مطرح کرده‌است و تأکید کرده که نقش افغان‌ها در پروسه صلح بسیار مهم است و امریکا تنها سهولت را فراهم می‌کند.

دنیا در یک مطلب خود در رابطه به صلح افغانستان نوشته‌است که یک تعداد از بزرگان قومی افغانستان از پروسه صلح اعلام حمایت کرده و گفته‌اند که در این بخش به هر گونه همکاری آماده‌اند.

در مطلب به طور خاص از بزرگان قومی ولایات شمالی یاد آوری شده‌است و گفته شده که این بزرگان قومی حمایت‌شان را در جریان یک نشست اعلام کرده‌اند.