خلیل‌زاد در رأس یک هیئت به افغانستان و ۷ کشور دیگر سفر می‌کند

زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان

نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان در رأس یک هیئت امریکایی بار دیگر مسافرتش را به افغانستان و هفت کشور دیگر آغاز کرد.

وزارت خارجه امریکا دوهم دسمبر در یک اعلامیه گفت، زلمی خلیل‌زاد از دوهم تا بیستم دسمبر به افغانستان، پاکستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، بلجیم، امارات متحده عربی و قطر سفر خواهد کرد.

بر اساس این اعلامیه، آقای خلیل‌زاد، با مقامات حکومت افغانستان و سایر اطراف ذیدخل در مسئله افغانستان ملاقات نموده، برای یک پروسه صلح فراگیر که در آن افغان‌ها بتوانند سرنوشت کشور شان را خود تعیین کنند، زمینه را فراهم می‌کند.

به‌گفته وزارت خارجۀ امریکا، زلمی خلیل‌زاد با محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و سایر مقامات عالی‌رتبه افغان دیدار خواهد کرد تا زمینۀ مذاکرات مقامات و سایر افغان‌ها را با طالبان از نزدیک تنظیم کند.

در این اعلامیه در مورد این‌که آیا آقای خلیل‌زاد باز هم با نماینده‌گان طالبان ملاقات خواهد کرد به طور واضح چیزی گفته نشده‌است، ولی موصوف در مسافرت‌های گذشته‌اش به شهر دوحه با نماینده‌گان طالبان در مورد پروسه صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.

آقای خلیل‌زاد در جریان آخرین سفرش به منطقه گفته بود، امیدوار است که الی ماه اپریل سال آینده میلادی، قبل از تدویر انتخابات ریاست جمهوری، حکومت افغانستان و طالبان بتوانند به یک توافق صلح دست یابند.