حکومت افغانستان در مورد اظهارات ترمپ از امریکا وضاحت خواسته است

ریاست جمهوری افغانستان در مورد اظهارات اخیر دونالد ترمپ، از ایالات متحدۀ امریکا وضاحت خواسته است.

دونالد ترمپ دیروز از روسیه، پاکستان و هند خواسته تا در جنگ افغانستان سهم بیشتر گیرند.

دونالد ترمپ در سخنرانی دیشب‌اش در نشست کابینۀ امریکا که از طریق تلویزیون پخش شد، گفت شوروی سابق در دهه ۸۰ میلادی به خروج نیروهایش از افغانستان مجبور شد، زیرا تروریستان از افغانستان وارد روسیه شده بودند.

او افزود:

"روسیه قبلاً اتحاد شوروی بود، افغانستان آنجا را روسیه ساخت، زیرا آن‌ها در جنگ افغانستان فرو پاشیدند. دلیل این‌که روسیه در افغانستان بود، همین است که تروریستان به روسیه می‌رفتند. روس‌ها شاید حق داشتند که به افغانستان بروند. مشکل اینجاست که جنگ دشوار بود. آن‌ها به روسیه مبُدل شدند. به‌خاطر افغانستان، بسیاری از کشور های که نام‌شان‌را حالا می‌شنوید به وجود آمدند و جزء از روسیه نیستند."

دونالد ترمپ افزود چرا حالا روسیه، هند و پاکستان در افغانستان جنگ نمی‌کنند که نیرو های امریکایی از هزاران کیلومتر فاصله مجبور اند در این جنگ سهم داشته باشند.

در اعلامیۀ امروز ریاست جمهوری افغانستان که در واکنش به این اظهارات ترمپ نشر شد، آماده‌است که تجاوز شوروی سابق بر افغانستان در سطح بین‌المللی نکوهش شد و سازمان ملل‌متحد علیه آن اعلامیه نشر کرد.

در ادامه خبرنامه ارگ همچنان بدون ذکر نام دونالد ترمپ آمده که حکومت افغانستان فکر می‌کند، پالیسی رسمی یک کشور با اظهارات فرق دارد بناً از راه‌های دیپلوماتیک در خصوص بعضی پالیسی‌ها از حکومت امریکا وضاحت خواسته است.