وزارت داخله می‌گوید که در مورد حمله موتر بمب بالای کمپ گرین ولیج تحقیق می‌کند

در نتیجه انفجار یک موتر بمب‌ در کابل چهار تن کشته و ۱۱۳ تن زخمی شدند

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که در مورد حمله موتر بمب بالای کمپ گرین ولیج تحقیق می‌کند.

پس از حمله موتر بمب بالای کمپ گرین ولیج وزارت داخله افغانستان می‌گوید که بررسی‌ها در مورد آن آغاز شده‌است.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت روز سه شنبه «۲۵ جدی ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، این‌که این موتر مملو از مواد انفجاریه از کجا و با بی‌توجهی کدام مسئولین امنیتی توانسته است خود را به هدف برساند با جدیت پیگیری می‌شود.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله

​او افزود:

"بدون شک که این موضوع به جدیت بررسی می‌شود در مورد تحقیقات می‌شود که این موتر از کدام سمت آمده است، ضعف و بی‌پروایی و کم کاری در کجا صورت گرفته است؟ هر آن کس که در زمینه تعلل نموده باشد با وی برخورد جدی قانونی خواهد شد."

این در حالیست که حوالی ساعت هفت شام روز گذشته یک موتر مملو از مواد انفجاریه نزدیک کمپ گرین ولیج در مربوطات حوزه نهم شهر کابل منفجر شد که بر اساس معلومات وزارت داخله در نتیجۀ آن چهار تن کشته و ۱۱۳ تن دیگر به شمول زنان و کودکان مجروح شده اند.

گفته شده که این کمپ محل سکونت کارمندان نهاد‌های غیر دولتی خارجی است.

معاون سخنگوی وزارت داخله هرچند در مورد تلفات خارجی‌ها چیزی نگفت، اما افزود که بیشترین تلفات جانی و خسارۀ مالی به باشنده‌های خانه‌های اطراف این کمپ وارد شده‌است.

طالبان مسلح با نشر اعلامیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته اند که در این حمله ده‌ها نظامی افغان و خارجی کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که این انفجار به حدی قوی بوده که صدای آن در چندین نقطه شهر کابل شنیده شده‌است.

بیشتر در این باره: دانش: در انفجار دیشب کابل ۴ تن کشته و بیش از ۹۰ تن زخمی شده‌اند

باشنده های کابل می گویند که وزارت داخله در کنار اقدام اخیر که در برابر ناقضین قانون روی دست گرفته است باید برای جلوگیری از حملات انتحار و انفجاری نیزدر این شهر روی کرد جدی یی را در نظرگیرد.

تجموع مردم محل در نزدیک محل رویداد موتر بمب بالای کمپ گرین ویلیچ

باشنده‌های کابل می‌گویند که وزارت داخله در کنار اقدام اخیر که در برابر ناقضین قانون روی دست گرفته است باید برای جلوگیری از حملات انتحار و انفجاری نیز در این شهر رویکرد جدی را در نظر گیرد.

تجموع مردم محل در نزدیک محل رویداد موتر بمب بالای کمپ گرین ویلیچ

در عین حال محمداگل مجاهد آگاه مسایل امنیتی می‌گوید که حکومت باید برای جلوگیری از چنین حملات ارگان‌های کشفی و استخباراتی‌اش را تقویت نماید.

او افزود:

"یگانه راه جلوگیری همچو حملات تقویت ارگان‌های کشفی و استخباراتی از لحاظ کمیت و کیفیت است، تا زمانیکه شما در عمق دشمن نفوذ نداشته باشید، اطلاعات قوی بدست نیاورید و همچو حملات را در نطفه خنثی نکنید شما نمی‌توانید در شهرهای بزرگ جلو موترهای مملو از مواد منفجره و حملات انتحاری را بگیرید."

وی با اشاره به پوسته‌های تلاشی و حضور فزیکی پولیس در کنار جاده‌ها گفت که این اقدام می‌تواند در نظم شهر و در بازداشت قانون شکنان مؤثر باشد، اما برای جلوگیری از حملات انتحاری و انفجاری حکومت باید میان عاملین آن نفوذ پیدا کند.

گزارش: آرزو غیاثی