خلیل‌زاد: هیچ جدول زمانی برای خروج نیرو های امریکایی وجود ندارد

زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزرات خارجه امریکا برای صلح افغانستان

زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزرات خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید، تا کنون هیچ جدول زمانی برای خروج نیرو های امریکایی از افغانستان وجود ندارد.

آقای خلیل‌زاد دیشب در تویترش نوشت، "در روزهای اخیر برخی از مقام‌های طالبان ادعا کردند که امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان یک جدول زمانی دارد، با آن که طالبان بعداً این ادعای‌شان را رد کردند، اما باید روشن بسازم که هیچ جدول زمانی برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان وجود ندارد."

پیش از این وزارت خارجه امریکا شام دیروز با نشر یک اعلامیه گفت که تا کنون روی هیچ جدول زمانی برای خروج نظامی از افغانستان توافق صورت نگرفته است.

در این اعلامیه گفته شده که هر نوع تغییر احتمالی در چگونگی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان با توجه به شرایط صورت خواهد گرفت.

وزارت خارجه امریکا در حالی در مورد جدول زمانی خروج نیروهایش از افغانستان واکنش نشان داد که عبدالسلام حنفی معاون دفتر طالبان در قطر و یکی از اشتراک کننده‌های نشست اخیر مسکو در صحبت با خبرنگاران گفت که بر اساس توافق امریکا با طالبان قرار است نصف نیرو های امریکایی تا پایان ماه اپریل امسال از افغانستان خارج شوند.

اما بعداً شیر محمد عباس ستانکزی رئیس هیئت مذاکره کنندۀ طالبان در نشست مسکو این خبر را رد کرد.

خروج نیرو های خارجی از افغانستان یکی از خواست‌های عمده گروه طالبان است.

امریکا در حال حاضر ۱۴ هزار نیرو در افغانستان دارد که بنابر گزارش‌ها رئیس جمهور دونالد روی خروج نصف این نیرو ها غور می‌کند.

اما مقام‌های امریکایی رسماً تا کنون در این مورد چیزی نگفته اند.