اشرف غنی می‌گوید با خلیل‌زاد روی شیوۀ جدید به توافق رسیده‌است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان (راست) حین دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان در کابل

رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که با یک شیوۀ کاری جدید و واضح با زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان به توافق رسیده‌است.

در خبرنامۀ ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است که محمد اشرف غنی این را شام دیروز در دیدار با آقای خلیل‌زاد در ارگ گفته‌است.

در خبرنامه به نقل از آقای غنی گفته شده‌است که در چهارچوب میکانیزم جدید، معلومات شریک می‌شود و روی اجندای مشخص مشوره‌های دوامدار صورت می‌گیرد و در روشنایی آن اقدام خواهد شد.

رئیس جمهور اشرف غنی گفته‌است که در خصوص صلح روی ماحول ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و کشور‌های اسلامی توجه صورت گیرد و در این زمینه بحث‌های بیشتر انجام شود.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار هم‌چنان گفته‌است که طالبان مناسبات‌‌شان را با پاکستان و پاکستان مناسبات‌‌اش را با طالبان واضح سازند که به‌گفته آقای غنی بر کدام اساس استوار است.

محمد اشرف غنی در عین حال گفته‌است که ارتباط طالبان با شبکه‌های تروریستی و ارتباط آن‌ها با اقتصاد جرمی و حرام باید روشن شود.

در خبرنامۀ ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است که زلمی خلیل‌زاد در این دیدار گفت که هدف امریکا در کنار همکاری‌های مشترک با افغانستان در عرصه‌های مختلف، بیشتر نمودن تلاش‌ها از مجرا های دیپلوماتیک برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است تا منافع هر دو کشور حفظ شود.