ترمپ با مقامات بلند رتبه امریکا در مورد افغانستان گفتگو کرد

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیروز ۱۵ مارچ با مقامات بلند رتبه استخباراتی، نظامی و سیاسی خود در مورد افغانستان در عقب دروازه‌های بسته ملاقات کرد.

در این اجلاس مایک پنس معاون رئیس جمهور، جوزف دانفورد رئیس کمیته مشترک لوی درستیزهای قوای مسلح امریکا، مایک پامپیو وزیر خارجه، جینا هسپل رئیس سی.آی.ای و جان بولتون مشاور امنیت ملی حضور داشتند.

یک مقام قصر سفید که نخواسته نامش ذکر شود به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته‌است که این افراد بعد از بیانات حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان با هم یکجا شده ودر اتاق مخفی وزارت دفاع که به نام "تانک" یاد می‌شود با هم صحبت کردند.

در مورد این ملاقات جزئیات داده نشده‌است.

مقامات طالبان به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته اند آن‎ها از امریکا خواسته اند که در ظرف سه تا ۵ ماه قوای خود را از افغانستان خارج کنند، اما طرف امریکا ۱۸ ماه وقت خواسته‌است.

اسوشیتد پرس می‌گوید امریکا ممکن است بر این موضوع تأکید نماید که یک تعداد سربازان آن برای محافظت از دیپلومات‌های امریکایی و یک تعداد قوای خاص آن برای دوام مبارزه علیه تروریزم در افغانستان باقی بمانند.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در سخنان خود در واشنگتن بر حکومت امریکا انتقاد کرده بود که حکومت افغانستان را در حاشیه گذاشته و به شبکه‌های مسلح مشروعیت می‌دهد.

به گفته او، در چنین حالت موافقتی به دست نخواهد آمد که تأمین کننده صلح باشد.