زلمی خلیل‌زادبا فدریکا موگرینی دیدار کرده‌است

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید، با فدریکا موگرینی مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده‌است.

خلیل‌زاد امروز پس ازین دیدار در حساب تویترش نوشت: در این مورد که چرا صلح در اولویت است و این‌که چگونه گفتگوی بین الافغانی آن‌ها را به این هدف می‌رساند، باور مشترک دارند.

زلمی خلیل‌زاد و فدریکا موگرینی امروز در شهر بروکسل پایتخت بلجیم ملاقات کردند.

ماریا کوچیانچیچ سخنگوی مسؤل سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا امروز در حساب تویتر خود نوشت: موگرینی با خلیل‌زاد برای بحث روی تلاش‌ها در زمینۀ پیشرفت روند صلح افغانستان و انتخابات آیندۀ این کشور دیدار کرد.

نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان دیروز چهارشنبه با ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو در بروکسل پایتخت بلجیم دیدار کرده بوده بود.

خلیل‌زاد دَور تازۀ سفرش را در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان جمعۀ گذشته سی‌و‌یکم ماه می آغاز کرد که تا شانزدهم جون ادامه خواهد یافت.

در همین حال سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز به رادیو آزادی گفت، دور هفتم گفتگوهای شان با خلیل‌زاد به‌زودی آغاز خواهد شد.

شاهین همچنان گفت، در مورد پیشنهاد جرمنی برای میزبانی از گفتگوهای صلح، غور می‌کنند.

به گفتۀ وی، مارکوز پوتزل نماینده ویژه جرمنی برای افغانستان و پاکستان این پیشنهاد را در دیدار با ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر مطرح کرده بود.