زلمی خلیل‌زاد با شماری از سیاسیون افغان در بلخ دیدار کرد

زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان حین صحبت با عطا محمد نور رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه در بلخ. 28 Jan 2019

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، روز سه‌شنبه ۲۱ جوزا در مزار شریف بود و در آن‌جا با شماری از سیاسیون دیدار کرد.

دفتر عطا محمد نور رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی در یک خبرنامه گفته است: "زلمی خلیل‌زاد در دیدار با آقای نور روی وضعیت عمومی سیاسی و امنیتی، انتخابات ریاست جمهوری و پروسه صلح گفتگو کرد."

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون دوم ریاست اجرائیه هم که با آقای خلیل‌زاد دیدار کرده به رادیو آزادی گفت، از نماینده ویژه امریکا خواسته که در باره صلح نظریه‌های شان را بشنود و از روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری آن‌ها را آگاه سازد.

آقای محقق با اشاره به نشست اخیر در مسکو و گفتگوهای امریکا با طالبان هم به رادیو آزادی گفت:‌ "ما گفتیم که پروسه مذاکرات بین‌الافغانی دوام کند و مذاکرات امریکا و طالبان هم تا یک جای برسند، اما مجموع این دو مذاکرات باید پیوند بخورند. یعنی بدون همدیگر ناقص استند."

محمد محقق و عطا محمد نور هر دو در نشست دو هفته پیش سیاسیون با طالبان در مسکو اشتراک داشتند.

از سوی دیگر زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا که هفتمین دور سفرهایش را پس از اشغال این کرسی آغاز کرده، در حال حاضر در افغانستان بسر می‌برد و با گروه‌های سیاسی و نماینده‌های جامعه مدنی مشغول مشوره در باره صلح این کشور است.