راشد خان به حیث کپتان تیم ملی کریکت افغانستان تعیین شد

راشد خان کریکت باز تیم ملی افغانستان

پس از شکست های پی در پی در جام جهانی، کریکت بورد افغانستان گلبدین نائب را از کپتانی برکنار و بجای وی راشد خان را به حیث کپتان جدید تعیین کرد.

عزیزالله فضلی رئیس کریکت بورد افغانستان این تصمیم را به روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرده و ابراز امیدواری کرد که راشد خان این مسئولیت را به صورت درست آن به پیش ببرد.

او گفت: "وی یک جوان است، یک نام است، یک استعداد است و یک بازی کن قابل قدر برای همه افغان هاست و ما امروز برای شما رسماً اعلام می‌کنیم که راشد خان سر از امروز کپتان سه فارمت تیم ملی کریکت افغانستان است و وی تیم ملی کریکت افغانستان را رهبری می‌کند"

قبل از اعلام راشد خان به حیث کپتان تیم ملی کریکت افغانستان گزارش‌های در برخی از رسانه ها منتشر شده بود که اصغر افغان دوباره به حیث کپتان تیم ملی کریکت برگزیده شده است اما مسئولان کریکت بورد افغانستان وی را همراه با راشد خان به حیث معاون کپتان اعلام کرد.

اصغر افغان قبل از مسابقات جام جهانی نا گهان از سوی رهبری کریکت بورد افغانستان از کپتانی برکنار شده و بجایش گلبدین نائب بحیث کپتان تیم برگزیده شد که این تصمیم کریکت بورد با انتقاد های تند همراه گردید و تیم ملی کریکت همه ۹ بازی اش را درجام جهانی باخت.

گلبدین نائب کپتان پیشین مسئولیت شکست تیم ملی کریکت را در مسابقات جام جهانی به عهده بازیکنان با تجربه انداخت که به گفته وی در مسابقات جام جهانی مسئولیت های شان را درست ادا نکردند.

راشد خان گرفتن مسئولیت کپتانی تیم را در حال حاضر یک کار مملو از چالش خوانده اما اطمینان داد که با تمام توان کوشش می‌کند تیم را مطابق به توقع مردم رهبری کرده و نام افغانستان را در میدان‌های بین‌المللی بلند سازد.

وی افزود: "به گونه خاص امروز حالات که در بخش کریکت وجود دارد برای من کپتانی یک چالش است، من یک بازیکن جوان استم سه سال می‌شود که با تیم استم، کپتانی برای من کار آسانی نیست، به هر صورت در تیم هیچ مشکلی وجود ندارد همه با اتفاق استند و هدف همه ما همین است که برای افغانستان بازی کنند و برای کشور افتخارات بیاورند"

اما چند لحظه پس از این حرف های راشد خان گلبدین نائب کپتان پیشین تیم ، به گونه اعتراض به طرف رسانه ها آمده و می‌خواست که یک سلسله مسایل را شریک سازد، اما از سوی مسئولین کریکت بورد برایش اجازه صحبت با رسانه ها داده نشد.

برخی از کارشناسان امور ورزش وضعیت جاری در کریکت بورد افغانستان، گروه و گروه بازی‌ها در تیم و مداخله سیاسی در امور کریکت بورد را به معنای تباهی کریکت بورد افغانستان می‌دانند و از حکومت افغانستان می‌خواهند که به این موضوع توجه جدی نماید.