سکات میلر: تلاش می‌شود در عملیات‌ها از تلفات ملکی جلوگیری شود

جنرال سکات میلر فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان

جنرال سکات میلر فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان از تلاش مشترک نیروهای افغان و ائتلاف برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات‌ها خبر داده است.

میلر که دیروز با برخی از مقام‌های وزارت داخله و دفاع افغانستان برای بررسی اوضاع امنیتی حوزه غرب از ولایت هرات دیدن کرد، در این مورد گفت: "طرف نیروهای امنیتی افغان و طرف ائتلاف به گونه بسیار دقیق می‌‌خواهیم تا از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان جلوگیری کنیم. ما دقت را در عملیات‌های خود می‌خواهیم و هنگامی که دقت در نظر گرفته نشود، افراد را حسابده قرار می‌دهیم، اما همزمان با این من به این اراده مردم افغانستان باور دارم که بهترین راه برای توقف تلفات غیر نظامیان، کاهش خشونت‌ هاست."

همزمان با این، مشاور امنیت ملی افغانستان و نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز موضوع تلفات غیرنظامیان را دیروز در شهر کابل به بحث گرفتند.

در اعلامیۀ که از سوی دفتر شورای امنیت ملی نشر شد آمده است که حمدالله محب و تدامیچی یاماموتو در دیدار شان تأکید کردند تا در جریان عملیات‌ها از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود.

این در حالیست که شماری از باشنده‌های قریه‌های کمال خیل و رزغون شهر ولایت لوگر ادعا کردند که در حملات روز دوشنبه نیروهای امنیتی افغان در این مناطق، ۲۴ غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته از کشته شدن غیرنظامیان در ولایات بغلان و میدان وردک گزارش‌‌های به نشر رسید که در بغلان مردم در اعتراض به این موضوع چندین ساعت شاهراه کابل - مزار شریف را نیز بستند.

مقام‌های افغان همواره گفته اند که مخالفین مسلح دولت از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند.