باشندگان پروان: افزایش ناامنی‌ها ناشی از بی‌کفایتی مسئولین امنیتی این ولایت است

شماری از باشندگان ولایت پروان با شکایت ‌و ابراز نگرانی در مورد افزایش ناامنی‌ها، مقامات امنیتی را در این ولایت به بی‌کفایتی در این خصوص متهم می‌کنند.

این باشندگان که بیشتر شان کسبه کاران اند نسبت به وضعیت امنیتی نگران دارند.

یک تن از آن‌ها امروز شنبه ۱۲ اسد ۱۳۹۸ در صحبت با رادیو آزادی گفت:‌ " عبدالقهار سهرابی استم. از نظر من دلیل این مشکلات امنیتی، قوماندان امنیه است که به خواست مردم هیچ توجه ندارد و نمی داند که کسبه کاران در چه مشکلات امنیتی قرار دارند."

با این حال شمار دیگری از باشندگان معترض ولایت پروان که از وضعیت امنیتی در این ولایت ناراض اند به این باور استند که شماری از مسئولین پولیس با افراد و گروه‌های مسلح غیر مسئول که سبب تهدیدات امنیتی اند، همدست بوده و نمی‌توانند آنان را بازداشت کنند.

رستم زاده باشنده ولسوالی جبل السراج در مورد گفت: "ضعف در مسئولین امنیتی است، آن‌ها نمی‌توانند جلو مشکلات امنیتی را بگیرند چون خودشان با گروه‌هایی‌که دلیل افزایش ناامنی‌ها هستند، دست دارند."

بیشترین شکایت‌ها از وخیم شدن وضعیت امنیتی ولایت پروان که از سوی مردم در مرکز و محلات بلند شده‌است متوجه قوماندان امنیه این ولایت است.

میرویس باشنده دیگر ولایت پروان می‌گوید: " ضعف اساسی در قوماندان امنیه پروان است چون از وقتی که مقرر شده امنیت هر روز خراب شده می‌رود. از دولت معاش می‌گیرد اما بی‌کفایتی به اوجش رسیده‌است. وقتی توانایی ندارد چرا استعفا نمی‌دهد."

برای دریافت نظر قوماندان امنیه ولایت پروان در خصوص اتهامات وارد شده بر وی از سوی مردم ‌پاسخ دهی در مورد وضعیت نامناسب امنیتی در این ولایت تلاش‌های زیاد و مکرر انجام دادیم اما قوماندان امنیه پروان از صحبت کردن در این مورد خودداری کرد.

در این اواخر بخاطر رسیدگی به مشکلات امنیتی ولایت پروان قطعه "صفر یک" امنیتی از کابل به پروان آمده و وظیفه انجام می‌دهد که در این مورد نیز مردم حضور نیروهای امینی پروان را در محل زیر سؤال دانسته و انتقاد دارند که لشکر کشی از کابل به پروان برای تأمین امنیت خود ظرفیت و کفایت مسئولین امنیتی را در این ولایت پرسش برانگیز ساخته است.