اشرف غنی حمله مرگبار اخیر کابل را به شدت نکوهش کرد

تالار عروسی شهر دبی بعد از حمله انتحاری

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، حمله اخیر در یک محفل عروسی در شهر کابل را به شدت نکوهش کرده، آنرا یک عمل وحشیانه خوانده‌است.

در حمله انتحاری شب گذشته در یک سالون عروسی در غرب کابل ۶۳ تن کشته و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بعد از این حمله، رئیس جمهور غنی همه برنامه‌های کمپاین انتخاباتی‌اش را به حالت تعلیق قرار داده و امروز یک جلسۀ خاص امنیتی را به‌خاطر جلوگیری از همچو حملات، رهبری می‌کند.

مسئولیت این حمله را جنگجویان گروه تندرو اسلامی (داعش) به عهده گرفته اند. اما مقامات افغان تا هنوز این ادعا را تأیید نکرده‌اند، چون داعش قبلاً مسئولیت برخی حملاتی را به عهده گرفته که در آن دست نداشته‌اند.

حمله انتحاری شب گذشته خونین‌ترین حمله در سالجاری در کابل محسوب می‌شود.

رئیس جمهور غنی از طریق تویتر نوشته است "این حمله را به شدت نکوهش می‌کنم. اکنون برای من، همدردی و کمک با خانواده‌های قربانیان این حمله وحشیانه در اولویت قرار دارد."

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان از طریق وتس آپ این حمله را نکوهش کرده‌است.، ولی محمد اشرف غنی گفته است، طالبان خود را برائت داده نمی‌توانند، چون به گفته وی آن‌ها زمینه را برای فعالیت تروریستان در افغانستان مساعد کرده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز حمله اخیر در غرب کابل را به شدت نکوهش کرده است. در یک اعلامیه دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یومانا) از قول تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی این سازمان برای افغانستان گفته شده است "حمله که عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد یک جنایت و عمیقاً نگران کننده است، زیرا این حرکت فقط یک عملکرد بزدلانه از سوی دشمن محسوب می‌شود."