تیم‌های 'وفاق ملی' و 'دولت‌ساز' در پروان و کاپیسا همایش‌ برگزار کردند

آرشیف: عکس تزئینی

دسته‌های انتخاباتی 'وفاق ملی' و 'دولت‌ساز' در ولایت‌های پروان و کاپیسا همایش مبارزات انتخاباتی برگزارکردند.

درجریان مرحلۀ مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، این برای بار نخست است که دستۀ انتخاباتی وفاق ملی به رهبری احمد ولی مسعود و دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری محمداشرف غنی به روز سه شنبه در ولایت‌های نامبرده گردهمایی برگزار کردند.

آرشیف: احمدولی مسعود نامزد ریاست جمهوری و رهبر تیم وفاق ملی

احمدولی مسعود نامزد ریاست جمهوری از تیم وفاق ملی در جمع هوادارانش در شهرچاریکار مرکز ولایت پروان گفت: "برگزاری انتخابات در وقت معین آن در هالۀ ابهام قراردارد، این‌ها در مدت پنج سال چه‌گونه با سرنوشت یک ملت مسخره‌گی کردند‌، چه‌گونه سرنوشت یک ملت را به‌بازی گرفتند، آقای اشرف غنی می‌گوید که انتخابات در شش میزان برگزار می‌شود. مه مطمین استم که او هم مطمین نیست، منتظر است که ایالات متحدۀ امریکا چه تصمیم می‌گیرد مسألۀ صلح چه‌طور می‌شود؟ مه مطمین استم که رئیس صاحب اجرائیه نمی‌داند که انتخابات برگزار می‌شود یا نمی‌شود؟. وفاق ملی؛ یعنی ما، تمام اقوام افغانستان از هر قومی که استیم با یک رویکرد تغییر، نه تیکه‌دارهای قومی و نه تیکه‌دارهای جهادی، بل‌که مردم عام افغانستان نیازمندی‌های دیگر دارد وفاق ملی می‌تواند این نیازمندی‌ها را برآورده بسازد."

موضوع صلح و جریان مذاکره با مخالفین مسلح دولت افغانستان در گردهمایی مبارزات انتخاباتی تیم دولت‌ساز در ولایت کاپیسا نیز مطرح شده و به آن اشاره شد.

امرالله صالح معاون نخست تیم انتخاباتی دولت‌ساز که در گردهمایی مبارزات انتخاباتی در شهرمحمود راقی مرکز کاپیسا صحبت می‌کرد گفت: "در بدل صلح طالبان برحکومت مسلط نخواهند شد. مسألۀ اول این است که صلح می‌آید و صلح به قیمت انتخابات نمی‌آید، به قیمت جمهوریت نمی‌آید به قیمت اردوی ملی نمی‌آید. شما به یاد داشته باشید که طالبان منحیث یک گروه، منحل می‌شوند، شکست می‌خورند و از شما ملت روزی معذرت می‌خواهند. مسایل انکشافی را که در این جا یاد آوری شد ما دوشادوش شما با مشورۀ بسیار نزدیک با وکیل صاحبان کاپیسا مسایل انکشافی را پیش می‌بریم و تمام خواسته‌های شما را انشاءالله بر آورده می‌سازیم.

آرشیف: امرالله صالح معاون نخست دستۀ انتخاباتی دولت ساز در یکی از همایش های مبازات انتخاباتی در کابل

شماری از باشنده گان ولایت‌های شمال کابل به این باور اند که به دلیل وضعیت ناروشن و عدم آگاهی لازم مردم در محلات، درمورد پروسه‌های صلح و انتخابات که روند آن موازی به پیش می‌روند، مردم در این ولایت‌ها با دل‌گرمی به روند انتخابات نگاه نمی‌کنند و نسبت به دور گذشتۀ انتخابات حضور آنان در محافل کمپاین خیلی کمرنگ و ناچیزاست.