شرکت برشنا: تا شام امروز ۱۵۰ میگاوات برق را به کابل وصل می‌سازیم

شرکت برشنا

شرکت برشنا می‌گوید، کارمندان این اداره تلاش نهایی شان را خواهند کرد که تا شام امروز ۱۵۰ میگاوات برق را به کابل وصل سازند.

در نتیجۀ حملات شورشیان مسلح در ولایت بغلان، پایه‌های برق ازبین رفته و از چهار روز به این‌سو به شمول کابل، یازده ولایت در تاریکی فرو رفته اند.

وحید الله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا شام سه شنبه(۲۶سنبله) به رادیو آزادی گفت، در نتیجۀ میانجی‌گری بزرگان قومی برای انجنیران و کارمندان این شرکت اجازه کار بر پایه‌های برق داده شده است.

او گفت:" انشالله کوشش ما همین است که تا شام ۱۵۰ میگاوات برق را وصل سازیم. البته این در حد کوشش است. بالای ساخت اساسی تاورها نیز کار خود را آغاز می‌کنیم."

سخنگوی شرکت برشنا همچنان افزود: "مشکل اصلی در ولسوالی دند شهاب‌الدین و مناطق حسن تال و اسقلان بغلان مرکزی به میان آمده است."

به گفتۀ وحید الله توحیدی، حملات در ولایت بغلان بر پایه‌های برق، روند انتقال ۳۰۰ میگاوات برق وارداتی از اوزبیکستان و تاجیکستان را زیانمند ساخته است.

بار نخست نیست که طالبان بالای پایه‌های برق وارداتی به کابل حمله می‌کنند بل‌که پیش از این هم چندین مرتبه روند انتقال برق در نتیجه حملات این گروه با پرچاوی به همراه شده بود.