'نتایج آرای تصفیه شده به کمیسیون انتخابات سپرده می‌شود'

بکس حاوی از اوارق رأی در یکی از مراکز رأی‌گیری کابل. September 28 2019

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که شرکت درملوگ تا پایان امروز سه‌شنبه (۷ عقرب) نتایج آرای تصفیه شده دارای اطلاعات بیومتریک را به این کمیسیون می‌سپارد.

مقامات این کمیسیون می‌گویند که با واگذاری نتایج آرای تصفیه شده توسط دستگاه‌های بیومتریک روند مقایسه آرای دارای بیومتریک در ولایات نیز آغاز می‌شود.

محمد عبدالله عضو این کمیسیون به خبرنگاران گفت: "براساس مکتوبی که میان کمیسیون انتخابات و کمپنی درملوگ تبادله شده، نتیجه تصفیه آرای بیومتریک شده تا ختم امروز باید به این کمیسیون سپرده شود. پس از آن کار تصفیه و پرینت در محلات، مراکز، ولسوالی‌ها و ولایت‌ها آغاز می‌شود."

آقای عبدالله همچنین گفت که برای روند مقایسه آرای بیومتریک شده ۱۲۰ تن آموزش دیده‌اند و به‌زودی به ولایت‌ها فرستاده می‌شوند.

در عین حال شماری از نهادهای ناظر انتخابات می‌گویند، سپردن به موقع نتایج آرای تصفیه شده با سیستم بیومتریک کارهای کمیسیون انتخابات را سریع خواهد ساخت.

قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان در (۲۷ میزان) و نتایج نهایی آن در ( ۱۶ عقرب) اعلام شود اما کمیسیون مستقل انتخابات نتوانست در این زمینه مطابق تقویم عمل کند.

براساس تقویم تازه کمیسیون مستقل انتخابات قرار است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در (۲۳ عقرب) و نتایج نهایی آن در ( ۱۵ قوس) اعلام شود.