شکایت زنان صنعتکار کندز از نبود بازار برای فروش صنایع دستی شان

یکی از زنان صنعتکار در ولایت کندز

شماری از زنان صنعت‌کار در ولایت کندز می‌گویند که با هزینه شخصی شان توانسته اند صنایع دستی تولید کنند، اما آن‌ها از نبود مارکت مشخص برای فروش تولیدات شان در این ولایت شکایت دارند.

آنان می‌گویند در خانه‌های شان مصروف فعالیت‌های صنایع دستی از قبیل خیاطی، گل‌دوزی، خامک‌دوزی، پرده دوزی و شال‌بافی هستند.

شیما احمدی یک‌ تن از این خانم‌ها امروز سه‌شنبه (۱۴ عقرب) به رادیو آزادی گفت: "نبود یک‌بازار مشخص خیلی چالش‌های زیادی را بالای کار و فعالیت ما گذاشته است، به‌خاطری‌که زحمت می‌کشیم اما وقتی‌ می‌بینیم فروش ندارد بسیار متأثر می‌شویم."

آنان می‌گویند که مصارف خانواده‌های شان را از طریق همین تولیدات صنایع دستی تأمین می‌کنند و در ضمن برای شماری از دختران نیز خیاطی، گل‌دوزی و پرده دوزی را آموزش می‌دهند تا خودکفا شوند.

نصیبه هولکر رئیس امور زنان کندز، نیز نبود مارکت زنانه را از چالش عمده در برابر زنان صنعت‌کار این ولایت خواند و اطمینان داد که به‌خاطر اعمار مارکیت زنانه تلاش‌های جدی جریان دارد

این زنان هشدار می‌دهند که اگر دولت در خصوص ایجاد مارکت مشخص زنانه و رشد صنایع دستی زنان توجه جدی نکند، ده‌ها زن در این ولایت شغل شان را از دست خواهند داد.