ولسی جرگه​ از ناامنی‌ و قتل‌های هدفمند ابراز نگرانی کرد

ولسی جرگه​ افغانستان

ولسی جرگه افغانستان از افزایش ناامنی‌ها و قتل‌های هدفمند ابراز نگرانی دارد.

امیر خان یار معاون اول این جرگه که ریاست نشست عمومی روز شنبه را به‌دوش داشت گفت که ارگان‌های امنیتی باید جلو ناامنی را بگیرد.

اما وزارت داخله افغانستان می‌گوید که عملیات‌ آنان در برابر تروریستان افزایش یافته است.

​نا‌امنی و ادامه قتل‌های هدفمند در کشور به‌ویژه در پایتخت نگرانی ولسی جرگه افغانستان را برانگیخته است.

برخی از اعضای ولسی جرگه می‌گویند که هیچ نهادی در برابر افزایش قتل‌های هدفمند پاسخگو نیست.

گل احمد کمین نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه گفت: "در شهر‌ها امنیت به حدی وخیم شده، هر روز شهر‌های مختلف ده تا بیست قضیه ترور است و پایتخت هم از این چالش مستثنا نیست، روی سرک در روز افراد ترور می‌شود و نهادهای امنیتی پاسخگو هم نیستند.

به تازگی وحید مژده تحلیل‌گر مسایل سیاسی در شهر کابل به قتل رسید.

وحید مژده تحلیل‌گر مسایل سیاسی که به تازگی در شهر کابل به قتل رسید

بر بنیاد گفته‌های وزارت امور داخله آقای مژده پس از ادای نماز شام هنگامی که از مسجد به‌سوی خانه‌اش می‌رفت، از سوی دو تفنگدار موتر سایکل سوار کشته شد.

همچنین دو روز پیش حملۀ انتحاری به موتر یک شرکت خارجی در محله قصبه در حوزۀ ۱۵ امنیتی شهر کابل، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر از جمله چهار نگهبان این شرکت زخمی شدند.

از سویی هم، امیر خان یار معاون اول این جرگه که ریاست نشست عمومی روز شنبه را بدوش داشت، از ارگان‌های امنیتی خواست که در تامین امنیت کشور به‌ویژه پایتخت تلاش بیشتر کنند

قتل‌های هدفمند، انتحار و انفجار که جریان دارد، باید ارگان‌های امنیتی و حکومت توجه جدی به آن کند.

اما پاسخ وزارت داخله افغانستان به این نگرانی‌ها چیست.

نصرت رحیمی سخنگوی این وزارت در این باره گفت: "علیه دشمنان افغانستان عملیات ما افزایش یافته تا ساحات که دشمن هنوز هم حضور دارد سرکوب شود و از سوی دیگر هدف ما این‌است که دشمن به حدی ضعیف شود تا قادر به انجام حملات هدفمند نباشند.

وزارت داخله همچنین می‌گوید که در هشت ماه گذشته برنامه‌های زیادی علیه مجرمین سازمان یافته اجرا شده و تنها در یک ماه گذشته ۳۲۱ فرد متهم به قتل، غارت و چپاولگری از سوی پولیس بازداشت شده است.