در دو انفجار در کشمیر دو تن کشته و ۱۲ تن زخمی شدند

دو انفجار جداگانه در منطقه کشمیر تحت اداره هند روز سه‌شنبه (۲۶ نومبر) دو کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

پولیس گفت، این انفجار‌ها در نتیجه پرتاب بمب‌های دستی رخ دادند.

یک کارمند دولتی هم در جمع کشته شده‌ها شامل است.

پولیس گفت، شبه نظامیان مظنون نخست بمب‌های دستی را بر یک جلسه در منطقه انندناگ کشمیر پرتاب کردند که در آن دو تن به شمول یک کارمند دولتی کشته شدند.

در یک رویداد دیگر، چهار تن در اثر پرتاب بمب دستی در منطقه سرینگر کشمیر زخم برداشتند.

این دو رویداد امنیتی پس از آن رخ داد که دهلی نو در (۳۱ اکتوبر) منطقه کشمیر تحت اداره هند را به دو ایالت فدرالی جمو و کشمیر تقسیم کرد.

پیش از این حکومت هند در ماه اگست سال جاری میلادی همچنان وضعیت خاص کشمیر تحت اداره این کشور را لغو کرد که براساس آن به هندو‌های خارج از این منطقه اجازه داده شد تا در این منطقه جایداد خریداری کنند و هم وظایف دولتی انجام دهند.

اما پاکستان رقیب دیرینه هند که دو کشور روی مالکیت منطقه کشمیر مخالفت شدید دارند، اقدامات اخیر هند در این منطقه را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و آنرا نقض حقوق بشری خواند.

لغو وضعیت خاص منطقه کشمیر تحت اداره هند به اقتصاد این منطقه توریستی ضربه وارد کرده است.

اتاق تجارت کشمیر می‌گوید از ماه اگست سال جاری میلادی تا حال بنابر وضعیت در کشمیر تحت اداره هند بیش از یک میلیارد دالر خساره وارد شده است.

ناصر خان معاون اتاق تجارت کشمیر این ارقام را براساس تخمین با خبرگزاری رویترز شریک ساخته است.

حکومت هند بخاطر خشم شماری از معترضان در این منطقه دستور داده بود تا مارکت‌های تجارتی مسدود بمانند و سیاحان نیز از بازدید این منطقه توریستی منع شده بودند.

با آنکه دهلی نو محدودیت گشت و گذار را از منطقه کشمیر تحت اداره هند برداشت اما هنوز هم مقام‌های محلی از تشدید ناامنی‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرده اند.