روی ایجاد یک گروه پاسخ‌دهی به‌خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی تهران توافق شده است

سقوط طیارۀ اوکراینی در تهران

وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که با برخی از کشور‌ها در بارۀ ایجاد گروه بین‌المللی هماهنگی و پاسخ‌دهی به خانواده‌های قربانیان سقوط طیارۀ اوکراینی توافق کرده است.

ادریس زمان سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان در این مورد با وزیر خارجۀ کانادا و وزیران خارجه شماری کشور‌های دیگر که شهروندان شان در این سانحه جان دادند از طریق تلیفون صحبت کرده است.

این وزارت امروز در خبرنامه ای گفت که این مقام‌ها همچنین به‌گفتگو با دیگر شرکای بین‌المللی ادامه خواهند داد تا شفافیت و حساب‌دهی به دنبال این رویداد غم‌انگیز تضمین شود.

طیارۀ بوئینگ شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین چهارشنبه هفته گذشته پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی در تهران سقوط کرد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان دادند.

به اساس گزارش‌ها‌، بسیاری آنها کانادایی‌ها و سویدنی‌های ایرانی‌الاصل بودند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در حساب توییترش نوشته است که حکومت این کشور با خانواده‌های قربانیان ابراز تسلیت می‌کند.

صدیقی در ادامه نوشته که ۱۳ افغان از جملۀ قربانیان سانحه اند. قبلاً گفته شده بود که ۱۰ افغان در این رویداد جان داده اند.

تلویزیون دولتی ایران به نقل از اردوی این کشور امروز گزارش داد که طیارۀ مسافربری اوکراینی از سوی ایران به‌گونۀ غیرعمدی و بنابر خطای انسانی سقوط کرده.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خبرنامه ای اعلام کرد که این طیاره مورد اصابت راکت سپاه پاسداران قرار گرفته است.

ایران پیش از این رد کرده بود که این طیاره در نتیجۀ اصابت راکت ساقط شده است.

شماری از مقام‌های غربی از جمله جستن ترودو، صدراعظم کانادا گفته بودند که طیارۀ اوکراینی توسط راکت ایرانی سقوط داده شده است.