مستوفیت بدخشان: عواید این اداره ۸ درصد افزایش یافته است

موقعیت ولایت بدخشان در نقشه عمومی افغانستان

مسئولان اداره مستوفیت بدخشان می‌گویند میزان عواید این اداره در مقایسه به سا‌ل‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و آنان برای افزایش هرچه بیشتر آن در سال‌های آینده تلاش می‌کنند.

محمد مقصود اصفیا، مسئول ادارۀ مستوفیت بدخشان به رادیو آزادی گفت، عواید جمع‌آوری شده سال قبل این اداره در حدود ۳۸۸ میلیون افغانی بود، اما امسال عواید این اداره به ۴۲۱ میلیون افغانی رسیده است.

او گفت: "در سال مالی ۱۳۹۸ برای ولایت بدخشان ۴۱۱ میلیون افغانی پلان داده شده است، در مقابل ما خوشبختانه موفق شدیم که بالاتر از ۴۲۰ میلیون افغانی عواید جمع آوری کنیم. اگر ما این ارقام را با سال ۱۳۹۷ مقایسه کنیم عواید ما بالاتر از ۸ درصد را نشان می‌دهد."

در همین حال عبدالحسیب دقیق رئیس اداره اقتصاد ولایت بدخشان به رادیو آزادی گفت که در سال‌های گذشته عواید به دست آمده از معادن لاجورد این ولایت در حدود ۴۰ میلیون افغانی در خزانه دولت سرازیر می‌شد اما به گفته وی از چهار سال به این‌سو پس از منع قراردادن استخراج معادن لاجورد از سوی حکومت مرکزی، اکنون عواید معادن به صفر رسیده است.

محمد ذکریا سودا، والی بدخشان می‌گوید که حکومت محلی این ولایت تلاش دارد تا با روی دست گرفتن برنامه‌های منظم گام‌های عملی را برای افزایش عواید این ولایت بردارد.

به گفته مسئولان محلی بدخشان، مهم‌ترین منابع درآمد این ولایت معادن است ولی هنوز ادارات محلی قادر به استفاده از این معادن جهت افزایش عواید این ولایت نشده اند.