شمار جان باخته‌ها در اثر کرونا در چین به ۱۰۶ تن رسید

داکتر در حال تطبیق دوا به شخص مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه‌ای شهر ووهان چین. 27 January 2020

تعداد تلفات افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین به ۱۰۶ نفر رسید.

می فینگ سخنگوی کمیسیون ملی صحت عامۀ چین امروز در پیکینگ به خبرنگاران گفت: "کمیسیون ملی صحت عامۀ تا شام دیروز از ۳۰ ولایت و مناطق دور دست و کوهستانی بیش از چهار و نیم هزار مورد مثبت را ثبت کرده است. از جمع این، ۹۷۶ مورد جدی بوده و تاکنون ۱۰۶ تن جان داده اند."

مقامات چینایی روز سه‌شنبه گفتند که موارد نو ثبت شدۀ افراد مبتلا به این ویروس ۱۷۷۱ نفر می‌باشد.

کمیسیون ملی صحت در چین اعلان کرده است که تا ۲۷ ماه جنوری تعداد مجموعی افرادی که در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند از چهار و نیم هزار نفر گذشته است.

در باره تعداد افراد مبتلا به این ویروس کشندۀ نو در یک زمانی معلومات داده می‌شود که کشورهای منگولیا، قرغزستان و کوریای شمالی در مورد بستن سرحدات خود با چین خبر داده‌اند و هانگ کانگ و مالیزیا دادن ویزه را به شهروندان ایالت هوبئی چین متوقف ساخته اند، جایی‌که اولین مورد این بیماری پیدا شده بود.

۴۸ مورد این بیماری خارج از چین در کشورهای دیگر هم ثبت شده‌است. اکثریت این افراد یا سیاحان چینایی می‌باشند و یا کسانی هستند که به شهر ووهان چین سفر کرده‌اند.

جرمنی دیروز دوشنبه اعلان کرد که اولین مورد این بیماری در این کشور هم ثبت شد. قبل از این کشورهای کمبودیا، سریلانکا، مالیزیا، کوریای جنوبی، تایلند، نیپال، سنگاپور، ویتنام، ایالات متحده امریکا، کادنادا، عربستان سعودی، فرانسه، جاپان و آسترالیا هم در رابطه با ثبت موارد افراد مبتلا به این ویروس خبر داده بودند.