شمار تلفات ویرس کورونا در ایران به ۹۲ نفر رسیده است

تعداد تلفات ویرس کورونا در این کشور از ۷۷ نفر به ۹۲ نفر رسیده و موارد مثبت آن از ۲۳۳۶ به ۲۸۲۲ نفر بلند رفته است.

تعداد تلفات و موارد مثبت ویروس کورونا در ایران با سرعت بلند می‌رود. منتقدین می‌گویند یکی از دلایل شیوع سریع این ویروس در ایران واکنش دیر حکومت ایران می‌باشد.
وزارت صحت ایران دیشب خبر داد که از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه، تعداد تلفات ویرس کورونا در این کشور از ۷۷ نفر به ۹۲ نفر رسیده و موارد مثبت آن از ۲۳۳۶ به ۲۸۲۲ نفر بلند رفته است.

این ارقام بعد از چین که مرکز شیوع این بیماری می‌باشد و اولین موارد آن در ماه دسمبر در آن مشاهده شد، در ایران بیشترین می‌باشد.

معاون رئیس پارلمان ایران مسعود پزشکیان که جراح قلب است و سابق به‌حیث وزیر صحت ایران هم کار کرده است با سخنان خود در پارلمان ایران نگرانی‌های بیشتر را ایجاد کرد. او گفت: "تعداد واقعی افراد مبتلا شده به این ویروس در ایران، بیشتر از ارقام رسمی است و ایران را مرکز شیوع این ویروس در شرق میانه کرده است.

پزشکیان به خبرگزاری انصاف نیوز گفت که این ارقام واقعی نیستند چون یک تعداد افرادی که این ویروس را حمل می‌کنند، هنوز علایم در وجودشان دیده نشده تا آزمایش شوند.

پزشکیان همچنان حکومت ایران را به‌خاطر این‌که شهر مقدس این کشور قم را بعد از شناسایی اولین مورد این بیماری در ۱۹ فبروری قرنطین نکرد تحت تنقید قرار داد.

حکومت ایران مکاتب، پوهنتون‌ها، مراکز اجتماعی و فرهنگی و نماز جمعه را در بعضی از مساجد مرکزی شهرها بسته اند و از مردم تقاضا کرده اند که از خانه‌ها بیرون نشوند، اما زیارتگاه فاطمه معصومه در قم که هزاران نفر سالانه به‌آنجا می‌روند باز است ولی هر روز تعقیم می‌شود.

زیارتگاه فاطمه معصومه

وزیر صحت سابق ایران خواهان اقدامات جدی مبارزه با ویروس کورونا شد و در مورد عواقب بیشتر شدن سرایت این ویروس هشدار داد.

او گفت: "تمام شفاخانه‌ها پر شده است و وضیعت هر روز بدتر می‌شود."

آقای پزشکیان افزود: "که چندین همکار طبی وی که با مریضان ویروس کورونا سرو کار دارند، خودشان به این ویروس مبتلا شده اند."

یک عضو پارلمان ایران عبدالرضا مصری در سوم مارچ گفته بود که معاینات نشان داد که ۲۳ عضو پارلمان هم با این ویروس آلوده شده اند.

مقام‌های ایران می‌گویند که ۳۰۰ هزار تیم در چند روز گذشته در میدان مبارزه با این ویروس داخل شده اند.

ایران دیروز اعلام کرد که ۵۴ هزار زندانی را موقتاً رها می‌کند تا از شیوع این مرض در زندان‌ها جلوگیری شود.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و معین وزارت صحت ایران هم از جمله کسانی استند که به این ویروس مبتلا شده و اکنون بهبود یافته اند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور ایران

مقام‌های ایران از جمله حسن روحانی رئیس جمهور این کشور می‌گویند که تحریم‌های امریکا علیه این کشور سبب شده است که وسایل طبی و دواها به این کشور نرسد که این عمل هم در سرعت شیوع ویروس کمک کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران

دیدبان حقوق بشر هیومن رایتس واچ از امریکا خواسته است تحریم‌های را که مانع رسیدن کمک‌های بشری به ایران می‌شوند، رفع نماید.