گروه تماس صلح حکومت افغانستان بار دیگر با نمایندگان طالبان گفت‌وگو کرد

گروه تماس ابتدایی صلح حکومت افغانستان

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که گروه تماس ابتدایی صلح که از سوی حکومت افغانستان تعیین شده‌است، یک بار دیگر با نمایندگان طالبان گفت‌وگو کرده‌است.

این شورا در صفحه تویتر خود نوشته که این گفت‌وگوها در یک کنفرانس ویدیویی صورت گرفت که در آن از سوی طالبان، اعضای کمیسیون سیاسی و هم اعضای کمیسیون مربوط به زندانیان شرکت داشتند.

در اعلامیه‌ی شورای امنیت آمده‌است که طالبان به کمک صلیب سرخ بین‌المللی یک گروه تخنیکی‌اش را به کابل می‌فرستد و حکومت افغانستان در بگرام از آن‌ها میزبانی خواهد کرد تا روی آزادی زندانیان صحبت‌های شود.

قبل ازین به تاریخ ۲۲ و ۲۵ مارچ گروه تماس ابتدایی صلح از جانب حکومت افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس با نمایندگان طالبان صحبت کرده بود.

در تویت‌های شورای امنیت ملی آمده است که دو جانب توافق کردند، با رسیدن تیم تخنیکی طالبان به کابل گفت‌وگوهای بیشتر را از نزدیک انجام دهند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ناوقت دیشب (۱۰ حمل) در یک پیام فرستاده شده به رادیو آزادی گفت، شاید شمار اعضای هیئت آن‌ها که به کابل می‌روند کم باشد و در دو روز آینده با طیاره‌ی صلیب سرخ به کابل بروند.

طالبان می‌گویند که حکومت افغانستان پیش از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، حدود ۵ هزار زندانی این گروه را آزاد کند و تیم تخنیکی‌اش را به کابل می‌فرستد تا این زندانیان را از نزدیک ببیند.