امریکا با افغانستان کمک‌های صحی و بشردوستانه می‌کند

بیرق ملی امریکا

سفارت ایالات متحده در افغانستان از اختصاص یافتن میلیون‌ها دالر کمک با افراد آسیب پذیر و رسیدگی به مشکل ویروس کرونا در افغانستان خبر داده است.

این سفارت امروز دوشنبه در صفحۀ اینترنت خود نوشت، ایالات متحده به ارزش حدود ۵ میلیون دالر با افغانستان کمک‌های صحی و بشر دوستانه می‌کند.

بر اساس خبرنامه، هدف آنست تا با استفاده از این کمک‌ها از بیجاشدگان داخلی در زمینه‌های تشخیص و تداوی ویروس کرونا حمایت شود.

در ادامه آمده است که ایالات متحده بیش از ۱۰ میلیون دالر را نیز برای حمایت از برنامۀ واکنش اضطراری سازمان صحی جهان اختصاص می‌دهد.

به گفتۀ سفارت ایالات متحده در افغانستان، از این پول در زمینۀ نظارت، بهبود خدمات لابراتوار ها، مدیریت پیش‌گیری و کنترول عفونت و کمک‌های تخنیکی به دولت افغانستان استفاده خواهد شد.

این پس از آن است که به دنبال دیدار غیر منتظرۀ مایک پومپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده از افغانستان، ایالات متحده در ۲۳ مارچ کاهش کمک یک میلیارد دالری‌اش با افغانستان را اعلام کرد.

پومپیو هفتۀ گذشته نتوانست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و رقیب انتخاباتی او، عبدالله عبدالله را که خودش را رئیس حکومت همه شمول افغانستان می‌داند، به ایجاد یک حکومت همه شمول ترغیب کند.