پاپ فرانسیس خواهان آتش‌بس در تمام جنگ‌های جهان شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، خواهان آتش‌بس در تمام جنگ‌ها در جهان شد.

او همچنان بر کشورهای اروپایی تأکید کرد که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا همبستگی‌شان را نشان دهند که تا کنون جان بیشتر از ۱۰۹ هزار انسان را گرفته است.

پاپ فرانسیس که از راه دور از طریق ویدیو کنفرانس به‌طور زنده سخنرانی می‌کرد، این پیامش را از واتیکان فرستاد.

او افزود: "باشد که حضرت مسیحی روشنی صلح را در دل همه کسانی اندازد که مسئول جنگ‌ها اند تا آن‌ها به حمایت از پایان فوری جنگ در همه گوشه و کنار جهان تشویق شوند."

پاپ در ادامه سخنرانی خود گفت که اکنون برای اروپا زمان آن رسیده تا به یک روحیه‌ای به‌گفته او همبستگی مانند دوران جنگ دوم جهانی، بلند شود.

پاپ فرانسیس با جمع محدودی از اشتراک کنندگان در جشن عید پاک یا ایستر

رهبر کلیسای کاتولیک جهان در این سخنرانی، همچنان تقاضا کرد که قروض بر کشورهای فقیر را ببخشید که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا متضرر شده و رنج می‌برند.

پاپ فرانسیس اضافه کرد، از خدا می‌خواهد با کاهش قروض، این امکان فراهم شود که همه کشورها در موقفی قرار گیرند که نیازمندی‌های کنونی‌شان را برآورده کنند.

در این حال مقام‌ها در کشورهای جهان از عبادت کنندگان خواسته‌اند که روز عید "پاک ایستر" را از طریق ویدیو برگزار کنند.

آن‌ها همچنان از احتمال گسترش ویروس کشنده کرونا در میان آنانی‌که قرنطین را نقض می‌کنند و مقررات انزوای اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، هشدار می‌دهند.

این در حالیست که ایالات متحده در جریان روزهای آخر هفته، به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا چه از لحاظ قربانی و چه از لحاظ ابتلا به آن، به بدترین کشوری جهان مبدل شده‌است.

نیویارک امریکا

پوهنتون جانز هاپکنز که از ارقام جهانی تلفات و مبتلایان ویروس کرونا خبر می‌دهد، امروز گزارش داد که شمار تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده به ۲۰ هزار و ۶۰۰ تن رسیده و بیش از نیم میلیون تن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ایالت نیویارک مرکز شیوع این ویروس در امریکا به حساب می‌رود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا گفته که آمار قربانیان "بسیار وحشتناک است"، اما افزوده که کاهش سرعت شیوع این بیماری کشنده در حال پیشرفت است.

بر اساس معلومات پوهنتون جانز هاپکنز تا اوایل امروز یک‌شنبه ۱۲( اپریل) در جهان نزدیک به ۱۰۹ هزار نفر جان باخته و بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.