تلاش اتاق تجارت و سرمایه گذاری برای کاهش بهای مواد خوراکی

آرشیف

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می‌گوید برای پایین آمدن بهای مواد خوراکی به‌خصوص سبزیجات در بازارها، باید تعرفه گمرکی این مواد اولیه متوقف شود یا کاهش یابد.

جان‌آقا نوید معاون روابط عامه این اتاق امروز شنبه (۳۰ حمل) به رادیو آزادی گفت شماری از مسئولان و واردکنندگان مواد خوراکی امروز نشستی در این زمینه با وزارت مالیه برگزار می‌کند.

او گفت: "تاجران و در مجموع کسانی که وارد کننده هستند، تلاش کردند که باید راه‌حلی پیدا شود و امروز آنان با مسئولان وزارت مالیه جلسه دارند و این مسئله را پیشنهاد می‌کنند که تعرفه و مالیه از مواد اولیه مورد نیاز مردم برداشته شود و یا هم کاهش پیدا کند."

آقای نوید هم‌چنین گفت پاکستان هم باید مرزهای خود را به صورت مداوم برای واردات مواد اولیه مورد نیاز مردم باز کند تا بهای این مواد در افغانستان کاهش یابد.

در عین حال وزارت مالیه می‌گوید اگر چنین پیشنهادی از سوی تاجران مطرح شود، وزارت مالیه به همکاری وزارتخانه‌های دیگر آن بررسی خواهد کرد.

پس از گسترش ویروس کرونا در افغانستان و منع گشت‌وگذار در کابل و برخی ولایات بزرگ افغانستان قیمت مواد خوراکی به شدت افزایش یافته است.