سپاه پاسداران امریکا را به دادن معلومات نادرست متهم کرد

کشتی‌های ایالات متحده در خلیج فارس

سپاه پاسداران انقلاب ایران، ایالات متحده را متهم به دادن معلومات نادرست در مورد رویداد اخیر میان نیروهای بحری دو کشور در خلیج فارس کرده‌است.

این اتهام بعد از آن وارد می‌شود که واشنگتن ادعا کرد، قایق‌های ایرانی در خلیج فارس به کشتی‌های امریکایی مزاحمت کرده‌اند.

سپاه در اعلامیه‌ای که دیروز یک‌شنبه (۱۹ اپریل) در وب‌سایت‌اش منتشر کرد، گفته است: "به امریکایی‌ها توصیه می‌کند که مقررات بین‌المللی و پروتوکول‌های بحری در خلیج فارس و بحیره عمان را رعایت کرده و از هر نوع ماجراجویی و حکایت‌های نادرست خودداری کنند."

سپاه پاسداران همچنان هشدار داد که هر محاسبه نادرست با پاسخ مصممانه‌ای مواجه خواهد شد.

قوای بحری امریکا به روز چهارشنبه گفت که ۱۱ قایق سپاه پاسداران به تاریخ ۱۵ اپریل مانورها و برخوردهای مزاحمت‌آمیز در برابر کشتی‌های امریکایی کردند.

فرقه‌ی نمبر ۵ امریکا که در بحرین مستقر است گفت، کشتی‌های امریکایی در زمان این رویداد، مشغول تمرینات در آب‌های بین‌المللی بودند.

سپاه پاسداران گفته است، نیروهایش مصروف یک تمرین بودند که با اعمال غیر حرفه‌ای و تحریک‌آمیز کشتی‌های امریکایی مواجه شدند.

در گذشته نیز برخوردهای میان کشتی‌های امریکایی و ایرانی در همین منطقه رخ داده و زمانی منتج به شلیک‌های هشداریه‌ای هوایی از سوی قوای بحری امریکا شده که کشتی‌های ایرانی به آن‌ها نزدیک شده‌اند.

تنش‌ها میان ایران و امریکا در ماه جنوری امسال بعد از آن شدت بیشتر یافت که قاسم سلیمانی رهبر نیروهای قدس سپاه پاسداران در یک حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی در بغداد کشته شد.