چهارصد فرد معتاد به مواد مخدر در فراه قرنطینه می‌شوند

شماری از افراد معتاد به مواد مخدر در ولایت فراه

مسئولان صحی ولایت فراه می‌‌گویند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چهار صد معتاد بى سرپناه را از شهر فراه جمع آورى می‌کنند در محل ویژه قرنطینه تحت تداوى قرار مى‌دهند.

عبدالجبار شایق، رئیس صحت عامه فراه به راديو آزادى گفت، اگر معتادين بى سرپناه از شهر و محلات پر جمعيت جمع آورى و قرنطینه نشوند، سبب انتشار ويروس کرونا در ميان خود آنان و از آنان به افراد سالم خواهد شد.

آقای شایق گفت: "به تعداد ۴۰۰ نفر از معتادان خیابانی توسط تیم‌های صحی بخش معتادین ریاست صحت عامه از محلات جمع‌آوری می‌شوند. برای شش ماه در قرنطینه قرار می‌گیرند. آن‌ها بر علاوه این که در قرنطینه قرار می‌گیرند، تمام مواد خوراکی و تداوی آن‌ها نیز صورت می‌گیرد. تمام امکانات از سوی دولت برای آن‌ها آماده می‌شود. امیدواری بر این است که آن‌ها بعد از شش ماه اعتیاد را نیز ترک کنند."

آرشیف، شماری از افراد معتاد به مواد مخدر

این اقدام اداره محلی فراه با استقبال شماری از معتادان نيز همراه شده است. جميل و ستار که از هشت سال به اين‌سو از مواد مخدر استفاده مى‌کنند، به رادیو آزادی گفتند:" ۳۲ سال سن دارم. هشت سال می‌شود که به مواد مخدر آغشته هستم. خواهش من این است که اگر دولت این زمینه را برای ما مساعد کند، بسیار خوش می‌شویم که ما این مواد را ترک کنیم."

"ما از این کار مسئولان صحی خوشحال هستیم. در ضمن خواست ما این است که تعداد مریضان بیشتر است، این ۴۰۰ بستر رسیدگی به تمام معتادین نمی‌کند. اقدام به رسیدگی بیشتر کنند."

در همین حال دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید که امکانات موجوده ریاست صحت برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بسنده نیست: "اگر مسئولان صحی این توانایی را داشته باشند که برای ۴۰۰ تن معتاد زمینه تداوی و قرنطینه را مساعد کنند، اقدام بسیار نیک است، اگر اين کار هر چه عاجل تر شود خوب است."

به اساس تخمين رياست صحت عامه فراه، بیش از پنجاه هزار معتاد در فراه حضور دارند که اکثريت آنان از ايران به اين ولايت بر گشته اند.

گزارش: حفیظ نورزاد

Your browser doesn’t support HTML5

چهارصد فرد معتاد به مواد مخدر در فراه قرنطینه می‌شوند