آسترالیا برای ‌میزبانی از مسابقۀ تست با تیم کرکت افغانستان چراغ سبز نشان داده

آرشیف، تیم کرکت افغانستان در مقابل ویست اندیز

آسترالیا به‌میزبانی از مسابقۀ تست با تیم ملی کرکت افغانستان چراغ سبز نشان داده.

تیم ملی کرکت افغانستان در ۲۱ نومبر امسال در برابر تیم ملی کرکت آسترالیا به میدان می‌رود و یگانه بازی "تست مچ" را انجام می‌دهد.

تست مچ در ادامه بازی‌های سلسله‌وار چند روزه انجام می‌شود اما تفاوت تست مچ که قرار است میان افغانستان و آسترالیا برگزار شود در این است که این بازی تنها تست مچ خواهد بود و پیش از آن بازی بیست آووره یا یک‌روزه که به آن ۵۰ آووره می‌گویند انجام نخواهد شد.

براساس خبرگزاری رویترز، کرکت بورد آسترالیا روز پنج‌شنبه (۲۸ ماه می) هنگام اعلام جدول مسابقات آیندۀ خود با تیم ملی کرکت هند، از راه‌اندازی یگانه تست مچ با تیم ملی کرکت افغانستان هم خبر داد.

فرید هوتک سخنگوی کرکت بورد افغانستان امروز (۲۹ می) به رادیو آزادی گفت که تیم ملی کرکت افغانستان به برگزاری یگانه تست مچ با تیم آسترالیا آمادگی کامل دارد.

فرید هوتک سخنگوی کرکت بورد افغانستان

او گفت که این بازی تجربۀ خوب برای بازیکنان افغانستان خواهد بود.

او افزود:‌"تیم ملی کرکت آسترالیا تیم قوی و شناخته شده در بازی‌های تست مچ است، بازیکنان افغان بدون شک که از تجارب تیم آسترالیا بسیار خواهند آموخت و آنها آماده کامل برای رقابت با تیم آسترالیا استند."

آقای هوتک ابراز امیداوری کرد که تا زمان برگزاری یگانه تست مچ میان تیم‌های کرکت افغانستان و آسترالیا، محدودیت‌های وضع شده بر مسافرت رفع شود تا بازیکنان افغان بدون مشکل به شهر پیرت آسترالیا سفر کنند.

لطف‌الله استانکزی رئیس اجرائیۀ کرکت بورد افغانستان هم به خبرگزاری رویترز گفته است که شایعات در مورد لغو یگانه تست مچ میان تیم‌های افغانستان و آسترالیا بخاطر وضع محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا وجود داشت. اما او افزوده که اکنون با تایید آسترالیا، کرکت بورد افغانستان خوشبین است.

آقای استانکزی گفته که جهان به‌طور کلی و به ویژه بخش ورزش ممکن است پس از پایان همه گیری ویروس کرونا مانند گذشته نباشد اما آنها باید به جلو حرکت کنند و بازیکنان کرکت به میدان‌ها برگردند.

کرکت بورد افغانستان یگانه تست مچ با تیم کرکت آسترالیا را فرصت فوق‌العاده برای پیشرفت بازیکنان تیم کرکت افغانستان خوانده است.

خبرگزاری رویترز نوشته که تیم ملی کرکت افغانستان سابقۀ دیرینه در تست مچ ندارد، اما برای تماشاچیان آسترالیایی کاملاً ناشناخته نیستند، زیرا بازیکنانِ مانند راشد خان و مجیب‌الرحمن با اشتراک در "لیگ بیک باش" آسترالیا و توپ زنی خوب خود، توجه زیادی جلب کرده و علاقمندان زیادی در بین آسترالیایی‌ها دارند.

هنوز روشن نیست که تماشاچیان اجازۀ تماشای یگانه تست مچ میان تیم‌های آسترالیا و افغانستان در استدیوم شهر پیرت را دریافت خواهند کرد یا خیر؟

این استدیوم گنجایش ۶۰،۰۰۰ تماشاچی را دارد.

اما لطف‌الله استانکزی رئیس اجرائیۀ کرکت بورد افغانستان گفته که حتی اگر این بازی بدون تماشاچی برگزار شود از اهمیت زیاد برخوردار است.