ترمپ می‌خواهد در اجلاس گروه۷ چهار کشور دیگر را نیز دعوت کند

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا (چپ) و ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش

کرملین می‌گوید رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا با همتای روسی خود تماس گرفته و او را در جریان پیشنهاد برگزاری اجلاس سران گروه۷ با حضور شماری دیگر از کشورها از جمله روسیه قرار داده است.

دونالد ترمپ همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان هفته گذشته گفت اجلاس سران گروه ۷ یا هفت کشور صنعتی پیشرفته جهان که قرار بود ماه آینده برگزار شود تا خزان به تعویق انداخته خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا گفت که او در نظر دارد روسیه، آسترالیا، کوریای جنوبی و هند را نیز به اجلاس دعوت کند.

کرملین دیروز دوشنبه بدون تفصیلات بیشتر گفت که ترمپ نظر خود را با پوتین شریک ساخت اما اینکه آیا رئیس جمهور روسیه دعوت اشتراک در این اجلاس را پذیرفته یا نه چیزی نگفت. قصر سفید وقوع این صحبت تلفونی را تأیید کرده گفت که رهبران دو کشور در بارۀ پیشرفت به سوی برگزاری اجلاس گروه ۷ بحث و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا روز شنبه گذشته به خبرنگاران گفت که عضویت کنونی گروه۷ که امریکا، کانادا، جرمنی، بریتانیا، جاپان، ایتالیا و فرانسه در آن شامل اند قدیمی است و از چیزی که در جهان می‌گذرد نمایندگی کرده نمی‌تواند.

روسیه در گذشته چندین سال عضو این انجمن بود که آن زمان گروه ۸ نامیده می‌شد ولی مسکو به علت اقداماتش در اوکراین، از آن خارج ساخته شد.