افزایش حاصلات میوه و انتقادها از نبود سردخانه در بدخشان

باغ سیب در ولایت بدخشان

شماری از باغداران بدخشان می‌گویند که امسال به دلیل ریزش باران‌های موسمی حاصل میوه افزایش یافته، اما به دلیل نبود محل ذخیره، به بهای مناسب به فروش نمی‌رسد.

در بدخشان فصل برداشت میوۀ تازه فرارسیده و بازار فروش آن بیش از هر زمان دیگری پر رونق است؛ رونقی که تا چند روز دیگر جایش را برای میوه‌های وارداتی واگذار خواهد کرد.

شماری از باغداران بدخشانی می‌گویند که امسال به دلیل ریزش باران به موقع، محصول میوه افزایش چشم‌گیری یافته، اما محصولات باغی مانند، سیب، زردآلو و گیلاس و آلبالو به دلیل نبود سردخانه‌ها و نگرانی از فاسد شدن، به قیمت بسیار پایین وارد بازار می‌شود.

از سویی هم معین‌الدین عینی، رئیس زراعت بدخشان به رادیو آزادی گفت که قرار است وزارت زراعت امسال ۲۰۵ پروژه ساخت سردخانه در ۷ ولسوالی حاصل‌خیز این ولایت بسازد و در اختیار دهقانان قرار دهد.

شماری از باغداران بدخشانی می‌گویند، اگر دولت و نهادهای کمک‌کننده در زمینۀ بسته‌بندی و نگهداری محصولات باغی کمک کنند، باغداران بدخشان می‌توانند که افزون بر تقویت اقتصاد خانواده‌ها از طریق فروش فراورده‌های باغی، نیازمندی‌های بازار را در بخش تولید میوه تازه در چهار فصل سال نیز تأمین کنند.