نگرانی‌ها از موج دوم ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا

کارمندان صحی در حال انتقال فرد مبتلا به ویروس کرونا به بخش عاجل یکی از شفاخانه ها در نیویارک

در حالی‌که نگرانی‌ها از موج دوم ویروس کرونا ابراز می‌شود، رقم مبتلایان به این ویروس دیروز یکشنبه در چندین ایالت امریکا سیر صعودی را نشان می‌داد.

این در حالی است که قصر سفید جدیت این بحران را کم نشان داده و مسئولیت را به دوش ادارات محلی گذاشته است.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا افزایش در معاینات کرونا را دلیل افزایش شمار مبتلایان خوانده و رسانه‌ها را به دلیل تمرکز ‌شان روی افزایش شمار مبتلایان مورد انتقاد قرار داد.

در این حال دموکرات‌ها، ادارۀ جمهوریخواه را متهم به بی‌اعتنایی در برابر این بحران در حالی کرده اند که متخصصان صحی از بدتر شدن احتمالی وضعیت و مرگ احتمالی هزاران تن دیگر از اثر کووید۱۹ هشدار دادند.

در بریتانیا با افزایش رقم مبتلایان جدید به ویروس کرونا، شهر مرکزی لستر می‌تواند اولین شهری باشد که دوباره به قرنطین برود. این موضوع را پریتی پتل وزیر داخله بریتانیا روز یکشنبه ابراز داشت.

این خبر در حالی نشر شده که حکومت بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا پلان دارد محدودیت‌های وارده به سبب ویروس کرونا را سر از چهارم ماه جولای با وجود آن کاهش دهد که نگرانی‌ها از موج دوم این ویروس ابراز می‌شود.

ایتالیا که یکی از متضررترین کشورهای اروپایی از ویروس کرونا است، از ۱۷۴ مورد جدید و ۲۲ مرگ ناشی از کووید۱۹ خبر داده است.

براساس ارقام ارائه شده از سوی پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، تا ناوقت دیشب بیش از ده میلیون تن در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار قربانیان به حدود ۵ صد هزار تن می‌رسید.