پنتاگون ادعاها در باره پاداش نقدی روسیه به طالبان را بررسی می‌کند

وزارت دفاع امریکا، پنتاگون

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا پنتاگون می‌گوید، در حال بررسی ادعاها در مورد پرداخت پاداش نقدی روسیه به طالبان برای حملات به عساکر امریكایی در افغانستان است.

جاناتان هافمن سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا، در اعلامیه‌ی که دیروز یک‌شنبه (۲۹ جون) نشر شد گفته، پنتاگون تا هنوز شواهدی را برای حمایت از این ادعاها پیدا نکرده است.

جان راتکلف رئیس ادارۀ استخبارت ملی ایالات متحده روز دوشنبه در مورد این اتهام‌ها به جمهوری‌خواهان در کانگرس آن کشور توضیح داد و قرار است وی امروز سه‌شنبه (۳۰ جون) به دموکرات‌ها نیز معلومات دهد.

شماری از جمهوری‌خواهان در کانگرس امریکا گفته‌اند، اگر روسیه واقعاً برای طالبان به خاطر حملات به عساکر امریکایی پول داده باشد، حکومت امریکا باید فوراً اقدام کند.

مک تورنبری و لیز چنی، نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در یک در اعلامیۀ مشترک گفته اند: "روشن است که روسیه آرامش ما در افغانستان را نمی‌خواهد و مهم است كه اطلاعات در مورد حملات به عساکر امریكایی توسط روسیه یا هر كشور دیگر جدی گرفته شود."

مایکل مک کاول و آدام کینزینگر، دو قانونگذار دیگر امریکایی در یک اعلامیه‌ای جداگانه از ادارۀ دونالد ترمپ خواسته‌اند که در صورت صحت این ادعاها، رژیم ولادیمیر پوتین را مسئول بداند.