کابل روز چهارشنبه شاهد سه رویداد مسلحانه بود

منابع گزارش می‌دهند که کابل امروز (چهارشنبه، ۱۸سرطان) شاهد سه رویداد مسلحانه بود.

منابع گزارش می‌دهند که کابل امروز (چهارشنبه، ۱۸سرطان) شاهد سه رویداد مسلحانه بود.

صبح روز چهارشنبه یک موتر پولیس در محله خیرخانه، در شمال کابل هدف انفجار بمب مقناطیسی قرار گرفت. تصاویری‌که از این رویداد منتشر شده، نشان می‌دهد که این موتر تخریب شده، اما از تلفات این انفجار اطلاعی در دست نیست.

دقایق پس از این رویداد برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمدانور منیری، مدیر عمومی بیومتریک وزارت داخله در راه خانه به دفترش، هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.

ساعتی از این رویداد، در نزدیک پوهنتون کابل صدای شلیک شنیده شد. عبدالمنان شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید، هدف این تیراندازی او بود، اما خودش در موتر نبود و راننده‌اش زخمی شد.

اگرچه مقام‌های وزارت داخله و پولیس کابل از صحبت در باره این رویدادها خودداری می‌کنند، اما معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که حمله بر موتر او باید بررسی شود.

آقای شرق می‌گوید: "برای یک ماموریت هماهنگی یاور و راننده‌ام به سمت پوهنتون کابل در حرکت بودند که مورد حمله قرار گرفتند. گاهی می‌گویند که سرقت‌کنندگان بودند و گاهی هم می‌گویند افراد ناشناس. راننده‌ام زخم برداشته و از شفاخانه علی‌آباد به شفاخانه امنیت ملی انتقالش می‌دهیم تا برایش رسیدگی صورت گیرد."

شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ

‎این سه رویداد در حالی صورت گرفته که اخیراً انفجار بمب‌های مقناطیسی در افغانستان به ویژه در کابل افزایش یافته است.

اگرچه مسئولان وزارت داخله در این مورد چیزی نمی‌گویند، اما میرزامحمد یارمند، معین پیشین این وزارت می‌گوید که بیشتر بمب‌های بشکه‌ای و مقناطیسی در داخل افغانستان ساخته می‌شوند.

او باور دارد که گروه‌های تروریستی در جابه‌جا کردن این بمب‌هاشاید در برخی موارد از افراد بیکار و معتاد در شهرها استفاده می‌کنند.

او می‌افزاید: "در شهر کابل که بیشتر انفجار ماین‌های چسپکی محسوس است. دلیلش می‌تواند این باشد که از بیکاری مردم استفاده می‌شود و از معتادین نیز استفاده می‌شود تا این فعالیت‌ها را انجام دهند."

آقای یارمند همچنین می‌گوید برای جلوگیری از جاسازی بمب‌های مقناطیسی، مقام‌ها و راننده‌های رجال برجسته باید بیشتر از موترهای خود محافظت کنند.