خانواده دختر قربانی تجاوز جنسی در فاریاب از حکومت عدالت میخواهد

آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد

خانواده دختر قربانی تجاوز جنسی در فاریاب از حکومت عدالت میخواهد.

پدر دختری هفت ساله ای که قربانی تجاوز جنسی شده است می‌گوید: "وضعیت صحی دخترم خوب نیست، فعلاً در شفاخانه بستری است. سر ما این کار شده. خودش هم نو هفت ساله شده و دندان اندخته. امروز روز سوم است که نه نان خورده می‌توانم و نه آب، فقط از چشمم اشک جاری میشود. فقط نگرانی ما اینست که من این دختر را چطور کلان کنم."

او می‌گوید این واقعه عصر روز شنبه در مرکز ولسوالی بلچراغ صورت گرفته و حالا مسئولین دولتی وی و دخترش را به شهر میمنه انتقال داده اند.

موقعیت ولایت فاریاب در نقشه افغانستان

وی که باصدای بغض گرفته و چشمانی پراشک صحبت می‌کرد گفت: "یک مرد غریب‌کار است و حتی تاوان مداوای وضعیت صحی بیمار شان‌را ندارد."

خانواده این قربانی تجاوز جنسی از حکومت میخواهد تا فرد مجرم را مجازات کند.

وقوع این واقعه از لحاظ صحی مورد تایید قرار گرفته است.

داکتر سمیر رسا مسئول طب عدلی ریاست صحت عامه ولایت فاریاب به رادیو آزادی گفت که وضعیت صحی جسمی دختر قابل نگرانی نیست، اما وی ضربه روحی دیده است.

او افزود: "بالای دختر فعل تجاوز اجرا شده بود، وضعیت جسمی‌اش خوب است اما طفل کمی ترسیده و ضربه روحی دیده وضعیت جسمی‌اش خوب است."

در هین حال ذبیح‌الله جواد رئیس دفتر رئیس دفتر حقوق بشر در فاریاب می‌گوید: "نیاز است بخاطر بدست آوردن سلامت روحی دختر قربانی در یک مرکز صحی تخصصی پیش رفته درمان شود تا ضربات روحی‌اش کاسته شود."

ذبیح الله جواد رئیس دفتر حقوق بشر فاریاب

آقای جواد می‌افزاید: "دفتر حقوق بشر خواهان دیدن تطبیق عدالت است."

به گفته او باآنهم چیزی از نگرانی بخاطرآینده این طفل کاسته نمی‌شود.

او می‌افزاید: "این دختر به کارهای بسیار دوام‌دار از لحاظ روانی ضرورت دارد تا در آینده به جامعه مدغم شود، دختر قربانی و متضرر است این بر حمایت خانواده و همه ضرورت دارد، ما خواهان مشاهده عدالت هستیم که نه تنها تطبیق شود بلکه تطبق عدالت دیده شود نهاد عدلی و قضایی‌های باید از تطبیق عدالت بر مدافعین حقوق طفل و مدافعین حقوق زنان خبردهند."

با این همه حنیف رضایی سخنگوی قل اردوی ۲۰۹شاهین در شمال کشور می‌گوید بخاطر بررسی این قضیه هیئتی از مزار به فاریاب روز گذشته سفر نموده سرباز متهم را بازداشت نموده و به ارگان‌های عدلی وقضایی معرفی نموده است.

آقای رضایی تاکید می‌کند جنرال هبت‌الله علیزی که به ریاست هیئت به بلچراغ سفر نموده بود در آنجا به مردم اطمینان داده است که در این قضیه عدالت تطبیق خواهد شد.